Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-12, 09:00   #23
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

SS intervju med JO.

Jan-Olov Persson luftar sina vassaste vapen i ett försök att ta sig an Tekno Odin. Vi har kollat läget.

- "2 Faksen J:r (V75-5) galopperade i en trång situation kort efter start senast och gick sedan snabbt en bit innan han galopperade in mot upploppet igen i en sidledsförflyttning. Det var inga fel på hästen ändå och han visade bara igen att han inte är helt stabil och att lita på. Han gick banjobb i tisdags tillsammans med 11 Hallsta Lotus och var riktigt fin då, Faksen är ingen som brukar glänsa i jobben men det såg nästan bättre ut än vanligt och hästen är allmänt lite mer jobbad i år än förra året. Vi kör barfota runt om igen och han har alltid viss chans, men är ju inte så snabb ut och kan tyvärr inte nyttja sitt läge alls. Jag hade gärna bytt läge på mina då Lotus som bekant är snabbare och dessutom allra mest effektiv i främre träffen och när han får gå utan rygg. Jag är annars väldigt nöjd med Hallsta Lotus och i det här banjobbet i tisdags så tror jag banne mig att han såg bättre ut än någonsin – han var extremt stark, smidig och gåvillig. Det är alltid skönt att starta en häst som kändes oslagbar i sista jobbet! Jag skulle gärna se honom tidigt i dödens här men det brukar kunna vara svårt att hinna fram dit när det är bara 1600 m. Vi kör barfota runt om och med det vanliga halvstängda, och även om båda ser väldigt fina ut så måste jag tro mest på Lotus som han kändes i tisdags. Vi ska försöka ge dem en match men som Tekno Odin såg ut senast så verkar han vara riktigt bra igång igen så det blir en tuff nöt att knäcka, funderar Persson.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat