Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Brommap. -Gefle: Knapp fördel hemmalaget, mest beroende på att Gefle saknar 2 viktiga spelare som nämns ovan, kanske framförallt Dahlberg. Man har inte gjort mer än 1 mål i ngn bortamatch hitills, har svart att se hur man ska lyckas med det nu när Dahlberg är borta. 0,1,2 -0,1
Helsingb.-Häcken: 2 lag som lirar rolig fotboll, för att vara allsvenskan ska väl tilläggas. Tror man kan gå på att båda lagen gör mål här. 1,2,3 -1,2,3 känns täckt.
Öster -Åtvidab: Lutar åt en tråkig historia med lite mål, varnar lite för Åtvidaberg då Öster saknar några viktiga pjäser. 0,1,2 -0,1,2
Örebro -Degerfors: Derby, klar fördel för hemmalaget i mina ögon, man är starkare än Dgf på de flesta positioner. 2,3 -0,1
|
Det är väl inte säkert Dahlberg är borta? Om GIF inte gått ut med det under em/kväll. Även BP har spelare borta i Özkan, Martinsson-Ngoauli och Jonson. Segerström och A Sandberg-Magnusson är frågetecken.
Tycker 4:orna på bpde Helsingborg och Häcken ska med. Helsingborg gör 4 på Häcken under rådande förutsättningar fler än 6% och Häcken gör def 4 på HIF några gånger av hundra.
Täcker säkert in de flesta troliga resultat, men utdelning på dessa resultat är väl förmodligen ganska låg? Den enda riktigt rensaren som finns med är 3:an på Häcken, skulle gärna se att det finns fler under 20%, men gärna nån mer under 10%.
Jag har ju frågat förut och fått svaret att ni inte spelar reducerade system. Är det något som är förhandlingsbart?

T ex är det ju kanske inte så intressant med rader som inte ger pengarna tillbaka. Jag tar gärna bort sådana rader för att få plats med lite fler streck (om vi nu får det).
Här följer fortsättning på mina tankar:
Öster - Åtvidaberg: Öster saknar som Robfri skriver några centrala spelare i avstängda Pablo Pinones Arce och Denis Velic samt skadade Juan Robledo. Det lossnade ordentligt för Åtvi senast mot Djurgården och man vann med 5-1 och hade dessutom bud på mer. Innan denna match hade man bara gjort 3 mål. Nu fick Prodell och Zatara göra två var och kanske kan ha vaknat till liv lite..? ÅFF har spelat tre bortamatcher i årets allsvenska och har målskillnad 0-1. Detta är en match jag kan tänka mig gå kort i för att få mer streck på andra rader, är inte främmande för att spika 0:an på Öster som jag tycker är ett ganska intressant tecken till (f nv) 19%. 3.an på Åtvid är inte trolig men ett roligt streck om det skulle visa sig att Prodell och Zatara har en bra dag.
0,(1) - 1,2,3
Örebro - Degerfors: Dålig koll men bör vara klasskillnad som Robfri skriver. 0:an på Örebro känns intressant till 8% och även 2:an på Dgf till 13%
(0),2,3 - 0,1,(2)