Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Du har rätt i att värde finns i 4-orna, som gammal pokerspelare vet jag också att du måste addera in sannolikhet i allt som har ett värde på förhand, annars får man plocka med i stort sett varenda tecken på en kupong bara för att det finns värde, vilket såklart inte går för även om vi vunnit mycket har vi inte obegränsat med flis
Helsingborg snittar ca 2.5 mål hitills i årets serie, medans Häcken stoltserar med blygsamma 9 mål på 7 matcher, på bortaplan har man totalt gjort 2 mål på sina 3 matcher. Känns på förhand som Helsingborg har störst chans att nå upp till 4 kassar. Med detta som grund kanske t o m jag själv får ändra lite, inte alls lika säker på att Häcken ens "målar" som jag skrev i mitt förslag...
Gällande reducering är jag lite kluven, kan säga att jag själv i stort sett bara lirar reducerade system när det handlar om trav, stryktips osv. I detta bolag har det dock gått så förbaskat bra utan reducering så jag vet inte om det är värt att ändra ett vinnande koncept  Sen vet jag inte vad du tänkt dej för form av reducering, själv är jag allergisk mot radsoft, tipsrobot & alla program som finns, det som ofta görs fel är att det ställs så många krav/villkor för att rätt resultat ska slå in. Jag själv använder mej av u-system när det handlar om reducering, funkar bra på trav & tips, hur det skulle slå här vet jag inte.
Men just denna fråga känner jag att vår "bolagshållare" "One" får bemöta, så jag "bollar" vidare detta till honom
Önskar alla en trevlig dag & ser fram emot lite spänning ikväll !
|
Gott snack nu!
Jag förstår självklart att vi inte kan plocka alla tecken med värde, då hade vi behövt ha med åtminstone femmorna och neråt. Samtidigt, så kan det ju dock finnas tecken som det inte finns värde i, men som är ganska troliga. Skrev ett inlägg om det i helgen nån gång.
I exemplet jag tog med 4:orna på HIF och Häcken så tycker jag ändå att dessa är tecken där värdet känns ganska bra med tanke på hur ofta de kan inträffa... Även 0:an på Örebro gillar jag. Örebro har visserligen börjat bra och gjort mycket mål i år, men jag tycker ändå den kan sitta fint.
Jag hade isf fundering på reducering på utdelning. Finns program som gör det baserat på folkets tecken, men jag vet att de själva garderar sig för ganska stor felmarginal. Jag tycker ju utdelningar som inte ens når upp i vår insats inte är spec intressanta.
Samtidigt så inser jag ju när jag skriver att det kanske är krångligt, just med tanke på ev felmarginal. Så jag lägger den idén på is tills vidare och så ser vi om vi kan jobba fram en bra rad ändå.
Tillsammans är vi starka, eller hur var det?