Avd 1: Jag tror Fascination får svårt att vara lika dominant i år. 1, 2, 3, 4 & 5 skall nog med på lappen för att man skall känna sig trygg.
Avd 2: Checco Boko står rätt bra inne i klassen, även om han tjänat mycket pengar på sistone. Det som oroar är kanske att han verkar ha svårt att stå distans ibland, och att det inte finns det höga tempot i kroppen. Hermes Laday sprang 13,1/2100m senast, men var ändå bara tvåa eftersom Rapide Marke vann ohotad på 12,8. Macho Look har också visat sig vara en häst man inte springer ifrån i första taget, även om kvällens läge kunde vara roligare. 4, 7 & 10 alltså.
Avd 3: Panthalops är just nu mer streckad än Askens Valencia, och det känns fel. Faktum är att ingen av dessa två är några direkta segermaskiner. Askens Valencia har varit inkvalad till de flesta storloppen, men inte lyckats där, 1,1Mkr insprunget. Jämför man då med kullsystern Mermaid Ås som tjänat ihop 3,2Mkr så skall man börja fundera. Det finns många bra med i det här loppet: 4, 5, 6, 7, 8 & 12 känns aktuella för seger.
Avd 4: Lägsta klassen, kort distans och det finns risk för en hel del hoppande eller tokheta. Jag har hittat tre som jag vill gå kort på då de höjer sig lite över mängden: 1, 2 & 5.
Avd 5: Jag anser nr 4 No Deal vara överlägsen i det här gänget och tycker att han är en bra spik.
Avd 6: Långlopp med ett jämnt fält. Tidied Accelerator är favorit, mest på läge, kusk och stall tror jag. Men visst har den en bra chans. Ludde har spår 12, men kommer säkert rätt tidigt med Armando Kievitshof. Jag gillar inte att heldra loppen, för det finns alltid några man bör kunna sortera bort. Därför blir det streck för 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10 & 11.
Avd 7: Antingen spikar man Quid Pro Quo som jag tror är en blivande världsstjärna som kommer hålla stort hov i år. Eller så lägger man till alla Tarzan & Cattis hästar också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|