Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-21, 18:27   #18
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nej, det var inte underförstått, i alla fall inte från min sida... "Grym" är relativt, håller helt med - men det är ju omöjligt att tala och jämföra "högstafart" då de flesta lopp körs i olika tempon, i olika faser... Snabbt från start? Snabbt till slut? Vad har tempot varit på mellanvarvet? I vilken del utav loppen talar du om "högstafart"? Och hur har detta loppet körts - från början till slut?

Att det skulle finnas ett 20-tals hästar som har en högre "högstafart" skulle jag vilja se uppradade och samtidigt då få en förklaring till vad "högstafart" är och när/hur...

Finns ju tvärspeediga hästar som kan speeda oerhört i 100 meter för att sedan ta tvärslut/stopp. Marre går ju ändå sin "högstafart" en längre repa än de flest i världen, eller hur? När denne är i toppform, vill säga...

So shoot - denna lista kan bli intressant!

Jag menar självklart kortspeeder och det för att visa hur relativa ( och delvis meningslösa ) begreppen är om man inte specifierar vad man menar. Att Marre klarar att långspurta snabbare och längre än de flesta i världen är givetvis helt sant. Däremot har vi ju sett gång på gång hur seg han är i inledningen av loppen. Många ggr så går han inte ens upp i rygg utan släpar i 500-700 meter eller mer. Gör han det i Elitloppsförsöket så tror jag att finalchanserna är låga. Iaf tillräckligt låga för att göra 2.90 till ett toppspel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat