Nurmos om sina
Lopp 4, 2140 1640A 8 DISNEY TOOMA - Jorma Kontio
Tycker jag håller bra form även om han inte har vunnit på länge. Men han har varit ute från dåliga lägen på slutet och är ingen häst som bara rundar de andra ute i spåren. Han gick helt okej i skymundan senast efter att ha suttit långt bak. Det känns att hästen är fint i ordning och från ett bättre läge hade han nog haft lite chans men spår åtta känns iskallt över kort distans, även om han är snabb ut om man laddar med honom.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Helstängt huvudlag
Lopp 10, 2140A 1 AYAR BOKO - Jorma Kontio
Galopperade in på upploppet senast utan att vi har någon riktig förklaring. Han var seg i det läget och hade inte vunnit men tagit en bra placering. Hästen har tränat på bra efteråt men det har han i och för sig alltid gjort men svikit i lopp många gånger. Han har bra styrka men inte alltid den rätta motivationen. Läget är bra och han står fint inne i loppet. Motståndet är kanske lite enklare än senast men det gäller att hästen tar i för fullt också. Jag vill nog se honom göra ett riktigt bra lopp innan jag törs ha några förhoppningar om vinst. Han är rätt så snabb ut om kusken vill ladda.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag.
Källa: timonurmos.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|