Citat:
Ursprungligen postat av Khan
Angående tur så står det ju i länken att det tar ett tag för tur och förmåga att balansera ut sig för att på vis skapa någon form av rättvis bild av ett lag, så isåfall skulle oddsen för den 101'a matchen ge en mer rättvis bild av lagen än match 88, om än väldigt marginellt.
Och vad jag anser om en match säger rätt lite om hur det egentligen står till, skulle inte tillskriva mina empiriska iakttagelser så stor betydelse  Så mycket vett har jag i skallen iallafall.
|
Match 101 är fortfarande en enskild match fast du skulle ha 100 matcher i ryggen. Då är du på match 1 igen i artikelns graf. Det är den som ska tippas och bedömas, inte summan av flera matcher(tex vinnaren av bundesliga 2014)
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|