Citat:
Ursprungligen postat av Khan
Jag förstår vad du menar, men för att jag skulle känna mig bekväm med att lägga ett bet så vill jag ha mer än ett par matcher från cupen i bagaget som underlag för bedömning, och på den punkten kanske vi tycker olika.
|
Det är ju en sak att anse man inte kan få till tillräckligt bra %-bedömning och avstå därför men att säga att det är "enbart" tur/otur och avstå tex 3 oddsare är fel. Iaf i min bok är "enbart tur/otur" = 50%-50%.
Att man kan få till exaktare bedömningar med mer data är ju klart men ändrar inte på enskilda matchers andel av tur/otur om det så är liga eller cup.
Just i detta fall tycker vi nog olika iaf. Bara ta bort hemmaplans fördelen och räkna som vanlig BL match med lite nervkrydda för final tycker jag.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."