Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-26, 16:10   #120
onsong

onsongs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Benitez har ingen chans på liga, FA-cupen eller CL. En Europa League-vinst skulle på något sätt dra ett steck över säsongens övriga besvikelser för Pool, och jag tror därför att den prioriteras hårt.
Här måste jag säga att jag tycker du är fel ute, Liverpool prioriterar garanterat en fjärdeplats i ligan före en Europa League-vinst. Ett missat Champions League till nästa säsong skulle innebära en enorm smäll för klubbens redan dåliga ekonomi, och om en spelare som Torres är speciellt sugen på att stanna i klubben vid ett ev. deltagande i Europa League känns tveksamt.

Nog för att en vinst i Europa League i någon grad skulle kunna dämpa säsongens misslyckande i övrigt, men prio för styrelse, tränare, spelare och fans bör definitivt vara fjärdeplatsen.

Samtidigt är Sunderland i en helt okej form framförallt poängmässigt, man hade ärligt talat flyt mot Man C vid 1-1-matchen där Gordon storspelade, 3-1-vinsten mot Birmingham var inte heller helt speglande för matchbilden. 1-1 borta mot Aston Villa är helt klart ett bra resultat men samtidigt är det i sådana matcher där Aston Villa tenderar att ha lite problem, de litar så mycket till Agbonlahors och Youngs speed (nu var Agbo t.o.m skadad) och sina kontringar att de kan ha problem att bryta ned lag som Sunderland som ställer upp ett mindre handbollsförsvar för att försvara och kontra med Bent och Campbell framförallt.

Liverpool har inte riktigt de här problemen, då de är vanare och bättre på att bestämma ett eget tempo och föra en match än vad ett lag som Aston Villa är, och nu med Aquilani (som lär starta) istället för Lucas på innermittfältet finns det en helt annan dynamik i spelet. Man är riktigt starka på hemmaplan trots att säsongen överlag varit dålig och Sunderlands bortaspel är inget att hänga i granen precis.

Nu blev det här väldigt långt. Tycker du i övrigt ofta är rätt ute i dina spel, Hull DNB t.ex tror jag kan vara ett riktigt bra spel. Lycka till!
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat