Igår hade jag en bra dag, och idag skall den bli bättre.
Avd 1: Se upp med 5 Prussia. Nedstruken ett spår. 2 Creme Brulee är ingen dålig häst och kan få en bra resa. Gisela Ås och Delicious skall också streckas.
Avd 2: Svaret på frågan om Timoko eller Formula One kan heta Nesta Effe, glöm inte det.
Avd 3: Öppet lopp. Jag tror att Commander Crowe är i bättre form än i Oslo, annars hade de inte vare sig tackat ja eller kommit. Bra spår nu. Arch Madness och Brad de Veluwe kan mycket väl vinna ett försök, man driver inte en häst tom häst för att vinna ett försök. Jag har spelat på att Mack Grace SM skall vinna hela Elitloppet, och tänker strecka den här också, vid sidan av Sebastian K.
Avd 4: Tekno Odin måste nog fällas för att det skall bli pengar. Streckar också Vestpol Faxen, Faksen J:r, Moe Brage och Hallsta Lotus.
Avd 5: Öppet lopp. Socrate du Noyer blir favorit, men det finns många emot. Bret Boko kan få fin resa och har hävdat sig väl på Vermo. Namale Kronos har fem raka och har vunnit på distansen. Hultman visade ju igår att det är form i stallet, och därför får man väl bevaka Rebellion också, trots att den står väldigt hårt inne. Le Mat är i sitt livs form. Gubellini har fått springspår på tillägg med No Mans Land som verkar vara en fin sort. Måste streckas. Buck Boko blir det också streck för. Hopplöst läge, men hästen är fin. 4:a senast som 20-oddsare på Bjerke.
Avd 6: Down Force är en bra häst, men är lite för osäker. Creeks Star har tävlat bra i Norge, måste bevakas. New York US är givet streck, liksom In Rock. Pantarel Ans är nu hos Jocke Lövgren, men måste med. Jag är svag för italienska hästar så Playboy Wind kommer också med.
Avd 7: Har ni sett Vigove springa? Det är min vinnare i loppet om den får fritt. Digital Ink skall med, liksom Pascia Lest. Diamond Duo gillar distansen, och är i form. Pablo di Jesolo och Probo O.P streckas också.
Nu skall det här bara rankas, sorteras och reduceras, så får jag ansöka om att bygga ett eget innanhav när jag sjöar ordentligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|