Svanstedt om sina
V75-1
9 Gisela Ås (Åke Svanstedt) gjorde ett topplopp i Drottning Silvias Pokal senast och vann med krafter kvar. Hon har känts kanonfin i träningen efteråt och toppformen håller i sig. Lite synd att hon har bakspår för även om hon är ruskigt speedig så är hon faktiskt ännu bättre i ledningen. Men det är inte så dåligt bakspår i alla fall och hamnar hon inte¬ alltför illa till tror jag på mycket bra chans. En fyra i betyg och det blir återigen barfota runt om på söndag, säger Åke.
V75-3
3 Sebastian K. (Åke Svanstedt) kändes bättre än någonsin när han vann Oslo Grand Prix. Var mycket smidigare och spänstigare än i Olympiatravet och hade gått framåt ytterligare med loppet i kroppen. Han kändes jättefin i intervallerna i sandbanan i veckan. Tror att han kommer att ha absolut toppform på söndag. Jag kör för ledningen. Jag tror att vi kommer förbi Arch Madness och målsättningen är att köra i spets. Även om han är sylvass på speed och vass bakifrån också. Han har en mycket bra chans, säger Åke.
V75-6
8 Gary Hoist (Åke Svanstedt) är inte så tokig men han har haft lite för lätt att galoppera. Det är en häst med hög kapacitet och han tränar bra men jag vill se honom fungera i lopp först innan jag törs ha några förhoppningar. Jag ligger lågt eftersom han dessutom har fått ett iskallt läge, säger Åke.
V75-7
8 Nothing But Class (Åke Svanstedt) hade¬ tränat väldigt bra inför debuten i Norge men var en liten besvikelse i loppet. Visserligen¬ fick han ett tufft lopp i dödens men borde ha kunnat lite bättre. Han var fin i fyra intervaller i sandbanan under torsdagen och då drog han inte en pust efteråt. Jag tror att han kommer att gå bättre nu men läget är iskallt och det är bra hästar emot. Däremot kommer han att gå barfota runt om för första gången och det tror jag kommer att ge bra effekt. Han gick med skor i Norge senast. Han får en trea i betyg, säger Åke.
Källa: Martin Berg/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|