Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-27, 21:10   #2
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Kollade lite på den startspårsstatistik som ST tillhandahåller på sin sida. De har gjort det stora misstaget att inte berätta hur många som faktiskt startat från varje spår. De dåliga spåren används ju mindre då de blir tomma vid strykningar, och så kör vi en hel del lopp med färre deltagande hästar. Något spår 9, 10, 11 eller 12 finns inte i Elitloppet t.ex. och man körde en hel del V86-lopp med endast 8 startande för att ta några exempel.

Det här gör att dåliga spår blir mycket sämre i den här statistiken än de är i verkligheten. Jag kan lukta mig till att det kan bli en faktor i rankingen där man kan få ett övertag på Streckson.

Är det någon som har sett någon publik statistik där man tar hänsyn till antal som startat från respektive spår?

Jag säger bara - statistik kan aldrig ersätta kunskap i trav, enbart vara ett hjälpmedel. Förstår att du vet detta, men kanske andra som övervärderar spårens betydelse framför kunskapen...

Ex. är ju innerspåret en fälla för många starttröga hästar, men detta tar ju inte statistiken hänsyn till. Finns många andra exempel också...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat