Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-29, 14:51   #11
kusagwa

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag tror att det faktum att jag spelar lägre divisioner korrelerar till vad droid skriver om färre spelare. Nu är det väl inte alltid färre spelare i trupperna, men min känsla är att man är mer beroende av vissa spelare.

Jag har bäst roi i segunda division, tror jag, men alldeles för litet underlag för att det egentligen ska betyda något.

Sedan har jag lagt sporadiskt med spel den senaste tiden, då jag först kom in i en period där jag hade väldigt svårt att hitta värde, vilket allt i grund och botten handlar om.
Håller med dig om det första, att till exempel Crystal Palace står inför problem nu när Zaha lämnar och deras skyttekung är långtidsskadad så måste de värva, speciellt nu när de ska upp i PL. Medan tar man Man Utd som exempel så kan de om RvP återgår till vanlig stil med mkt skador bara släng in Hernandez utan att lida för mkt av det (åtminstone mot de konkurrenter som är mkt sämre).

Men vet inte om det bara är inbillning eller ej men har inte lag i lägre divisoner en större spelaromsättning än klubbar högre upp i ligasystemen? Spelet är hårdare med mer skador, de som är för bra säljs till bättre klubbar och ligor, talanger från större klubbar lånas ut för speltid, alla är inte proffs och måste knega vanligt ibland osv kontra ett topplag som har 16 spelar som alltid är med i matchtruppen + ett par som är utanför medan ett Blackburn, Lens, Novara, Union Berlin med mera kanske har 25-30 spelare som får spela minst ett par matcher per säsong?

Tog mest dig som ett bra exempel då du är en av få som spelar mest dogs som håller sig till fotboll som jag har hittat på nätet.

Håller med dig om det sista, de ligor där den mesta av min kunskap och intresse finns är de som nu är avslutade.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat