Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-30, 09:25   #3
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Intervju från SS.

Jan-Olov Persson missar så klart sällan eller aldrig en travdag i Bollnäs, och så inte heller denna lunch. Han har två hästar i samma lopp och båda räknas med chans.

- 12 Juni Kongen (V4-3) valde jag lite fel väg med senast genom sista sväng och vinnande Eldvin tog den positionen istället så det blev fel, men det är också lätt att konstatera i efterhand. Efter det har min häst inte startat på nästan en månad men jag tycker bara att det upplägget passade bra för honom just nu och han har inte varit sjuk eller behandlad. Han jobbar fortsatt bra men har inte gått snabbare än 1.35, han har dock varit igång och tävlat nu så tempo saknas honom inte. Han räknas så gott som alltid i den här klassen bara han sköter sig. Vi kör med samma skor och samma grejer som vanligt. Jag skulle tro att 5 Ekke Ålj är ungefär lika bra, och med de här förutsättningarna har han klart bättre chans denna gång. Han gick strålande bra sist från iskallt läge och har absolut toppform. Nu är läget perfekt istället och det är nästan svårt att undvika ledningen med honom från sådana här lägen. Vi kör barfota runt om och ändrar inget och även om det är sällan jag vill erkänna det så tycker jag att det här ser ut som en absolut toppchans, menar Persson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Alanya (+5), 99masen (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat