Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-31, 13:55   #999
robfri
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Nej jag vet att det inte är samma streckfördelning och att jämförelsen därför blir lite skev. Men det är tanken bakom. Sedan är det ju så att streckprocenten du ser på bomben är insatsfördelningen och jämför du med insatsfördelning på trav så ser det inte helt olika ut, isf är det väl snarare så att du har större vikt på färre tecken på bomben.
Som sagt, jag förstår din tanke med att försöka hitta en spik, men ser fortf inte riktigt hur man ska kunna jämföra det med ex v75. På V75 startar ex 12 hästar, du kanske kan plocka bort 3-4 st, resten har en ok chans att vinna. En match i fotboll kan det normalt sett blir 0,1,2,3,4 mål, blir det mer är det som att jämföra med de som man ansåg vara chanslösa i travloppet. Alltså MÅSTE man hitta ngn spik på trav för att kunna få med lite hästar i övriga lopp. På bomben kan man ex gå kort (2 streck) för 2 lag & ändå få med ok med resultat på resterande lag.

Vi har väl testat att ha spik ngn gång i detta bolag, mej veteligen har vi inte prickat ngn spik än iaf, om det beror på otur lr okunnighet låter jag vara osagt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sebkar (+2)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat