Vill bara flika in lite orsaker bakom min optimism till vad jag tippar blir en säker seger för HIF imorgon.
+ Sista matchen innan uppehåll, man vill avsluta snyggt, i serieledning. 2 p ner till IFK nu innan.
+ Roar Hansen (tränaren) har präntat in i spelarna att man jobbar i en samhandling och fortsätter anfalla även efter man gjort 1-0. Man har tappat för många ettmålsledningar i inledningen av säsongen (förlusten 1-2 mot Mjällby framför allt). Numera trycker man på för 2:an och när den väl kommer så brukar motståndarna tappa psyket och mer eller mindre ge upp. Lätt då att det blir ytterligare bollar i baken på motståndarna.
Bl.a. har vi sett 2 st 5-1 segrar på Olympia i vår om jag inte minns helt fel.
+ Bra grundtränat lag / bred trupp. Visar sig ofta i slutet av matcherna - från min 60 och framåt - då många av HIFs mål kommer.
+ Väderprognos:
08.00 16° SOL NO 3 (4) m/s
14.00 23° Regn N 3 (5) m/s
20.00 20° SOL NV 4 (6) m/s
Lite regn vid 14-tiden men det ska klarna upp sendare och bli stor sol senare på kvällen = vattnad plan och snabbt passningsspel - gynnar HIFs snabba passningsspel.
+ Över 10 300 biljetter sålda, folkfest och tryck på läktarna.
+ Bedoya tillbaka efter avstängning - viktigt för spelsättet. 4-4-2 spelet som funkat så bra med Accam på sin fav.pos. (vänsterytter) - optimalt för HIF. Mkt bättre spel.
+ Ingen spelare saknas mig veteligen, förutom de få långtidsskadade spelarna som varit borta hela säsongen.
+ Evenemanget "#Grillaåtvid" gäller för matchen - bara det tyder ju på optimism inom klubben/supportrar
+ Bra anfallsspel - många målfarliga spelare:
Simovic (trivs på Olympia - många mål där i år - 6 mål totalt), Bedoya - rörlig och alltid hot, Accam (5 mål), Lindström (6 mål - tot 10 p leder poängligan) / blixtsnabba kontringar
+ Gashi/Mahlangu - äger på mittfältet. HIF vunnit alla matcher Gashi varit med på o år, utom 1-1 derbyt mot MFF senast.
Senast redigerad av V75fahlle den 2013-05-31 klockan 15:29.
|