Citat:
Ursprungligen postat av V75fahlle
Vill bara flika in lite orsaker bakom min optimism till vad jag tippar blir en säker seger för HIF imorgon.
+ Sista matchen innan uppehåll, man vill avsluta snyggt, i serieledning. 2 p ner till IFK nu innan.
+ Roar Hansen (tränaren) har präntat in i spelarna att man jobbar i en samhandling och fortsätter anfalla även efter man gjort 1-0. Man har tappat för många ettmålsledningar i inledningen av säsongen (förlusten 1-2 mot Mjällby framför allt). Numera trycker man på för 2:an och när den väl kommer så brukar motståndarna tappa psyket och mer eller mindre ge upp. Lätt då att det blir ytterligare bollar i baken på motståndarna.
Bl.a. har vi sett 2 st 5-1 segrar på Olympia i vår om jag inte minns helt fel.
+ Bra grundtränat lag / bred trupp. Visar sig ofta i slutet av matcherna - från min 60 och framåt - då många av HIFs mål kommer.
+ Väderprognos:
08.00 16° SOL NO 3 (4) m/s
14.00 23° Regn N 3 (5) m/s
20.00 20° SOL NV 4 (6) m/s
Lite regn vid 14-tiden men det ska klarna upp sendare och bli stor sol senare på kvällen = vattnad plan och snabbt passningsspel - gynnar HIFs snabba passningsspel.
+ Över 10 300 biljetter sålda, folkfest och tryck på läktarna.
+ Bedoya tillbaka efter avstängning - viktigt för spelsättet. 4-4-2 spelet som funkat så bra med Accam på sin fav.pos. (vänsterytter) - optimalt för HIF. Mkt bättre spel.
+ Ingen spelare saknas mig veteligen, förutom de få långtidsskadade spelarna som varit borta hela säsongen.
+ Evenemanget "#Grillaåtvid" gäller för matchen - bara det tyder ju på optimism inom klubben/supportrar
+ Bra anfallsspel - många målfarliga spelare:
Simovic (trivs på Olympia - många mål där i år - 6 mål totalt), Bedoya - rörlig och alltid hot, Accam (5 mål), Lindström (6 mål - tot 10 p leder poängligan) / blixtsnabba kontringar
+ Gashi/Mahlangu - äger på mittfältet. HIF vunnit alla matcher Gashi varit med på o år, utom 1-1 derbyt mot MFF senast.
|
Väl skrivet ! Min motivering till att jag inte tror det blir ngn målfest baseras helt & hållet på statistik. Hif har gjort 13 mål på 5 hemmamatcher hitills (dock har man gjort 5 mål vid 2 tillfällen vilket är starka papper). Åtvidaberg har endast släppt in 3 mål på 5 bortamatcher, har sett ett par av dessa, man ställer upp väldigt defensivt på bortaplan, vilket också givit bra resultat så jag tror på liknande denna gång. Gäller för Åtvid att hålla stången första 20 min, gör man det kommer det inte rinna iväg.
Med denna fakta om statistik anser jag "schtek" förslag i denna match som heltäckt, 1,2,3 hemmalag, 0,1 bortalag.