01/06 23:00 Chicago Blackhawks vs Los Angeles Kings
Ja då var vi framme vid Conference finalerna och först ut är denna matchen.
Hawks visade mental styrka i senaste rundan när de vänder 1-3 i matcher mot Detroit som verkade ha hittat ett vinnande koncept, mycket starkt jobbat av Chicagos lirare. Kings gick vidare tack vare hemmaplansfördelen i den sjunde matchen. Los Angeles har varit starka hemma under hela säsongen och är obesegrade hemma i slutspelet. Det kommer att bli en mycket tuff matchserie där jag tror att Blackhawks drar det längsta strået och avgör hemma i den sjunde och avgörande matchen. Båda lagen är riktigt bra hemma och det som talar mest för Hawks är att Kings bara vunnit en match borta under playoff. Jag spelar följande:
Chicago vs Los Angeles, Blackhawks 4-3 i matcher 5,35@Pinnaclesports
02/06 02:00 Pittsburgh Penguins vs Boston Bruins
Detta är finallagen i Eastern Conference som gör upp om den åtråvärda platsen i Stanley Cup finalen. Penguins gick som tåget genom förra rundan när Ottawa Senators avfärdades med 4-1 i matcher. Den enda förlusten kom i en bortamatch där allt gick Sens väg efter att kapten Daniel Alfredsson lyckats kvittera till 1-1 i boxplay när endast 28 sek återstod av matchen. Ottawa lyckades vinna på OT men efter det var det inget snack om vilket lag som skulle vinna den matchserien. Bruins vann även de med 4-1i matcher mot NY Rangers efter att ha tagit ledningen med 3-0 i matcher. Boston lyckades vinna de täta matcherna med uddamålet och visade även att de kan ösa på hemma där de vann en av matcherna med 5-2. Bostons enda förlust kom på bortais men efter det knöt de ihop säcken hemma. Två bra lag som vinner både borta och hemma men Boston värvar bra insatser med dåliga mer än av Pittsburgh gör. Som jag ser det är Penguins ett jämnare lag och de är lite mer konsekventa i matcherna där de nästan aldrig gör en plattmatch vilket Bruins kan göra ibland. Jag spelar:
Pittsburgh vs Boston, Penguins 4-2 i matcher 5,35@Pinnaclesports
Lycka Till!
Ha De Gôtt
Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|