Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-31, 20:39   #1008
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4961
Standard

mer tankar om HIF-åtvid...

Vill också nämna att ett par spelare från HIF kan vara på väg bort i transferfönstret i sommar. Spelare som kan vara aktuella för en större liga i Europa redan i sommar är Alejandro Bedoya, May Mahlangu och Pär Hansson. Dessa vill säkert visa upp sina bästa egenskaper imorgon. Accam stannar förmodligen ett år till annars kommer han kosta massor att köpa loss, i klass med Gerndt.
Men än så länge spelar dem i allsvenskan allihopa och just nu är det ett riktigt bra och samspelt lag HIF kan ställa på banan.

Visst, Åtvidaberg har bra statistik hittills och på slutet, men de har inte mött HIF än. Jag tror att det är klass skillnad.
Backar dem hem med hela laget och bara spelar försvar så blir det för tungt tryck matchen igenom och det kommer bli trötta av att jaga boll hela matchen. Då tror jag målen kommer i andra halvlek när dem är tröttkörda.

Och spelar dem inte defensivt utan försöker gå framåt så lever dem farligt då det skapas större ytor. HIF ställer om väldigt snabbt om åtvid skulle tappa boll.

(2),3,4,5-0,(1)

Tillägg: Ifk Gbg ligger under borta mot öster med 2-0 efter 77 min så man har gyllene läge att leda allsvenskan stort inför sommaruppehållet om resultatet står sig och HIF vinner imorgon.

edit: öster vann med 2-0

Senast redigerad av V75fahlle den 2013-06-01 klockan 10:28.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat