Ursprungligen postat av donkyklonk
Löjligt kul och svår V75-omgång idag! Såhär tänker jag på mitt egna jokersystem:
1) A: 10 B: 4,3 C: 5,7
3,4,5 riktigt snabba ut och skulle någon av dessa få bestämma i spets är det bra chans. Detta tror jag dock inte händer. 4 kommer inte till spets av egen hand men är den som gynnas mest av det. Både 3,5 vill köra i spets och jag tror Melander kommer försöka ta över med DD och får då svar och kör då som vanligt stenhårt i dödens istället, detta öppnar upp för bakspårshästarna och främst Rocky Winner som är min A-häst som jag tror vinner då. Låter dåligt på stallet på 9 som chansas bort och 11 känns ur form och lite för trög för att vinna V7 från bakspår på kort. Kul skräll kan 7 vara om det blir det väntade höga tempot.
2) 10 Kung fu Face
Min enda spik. Citerar mig själv tidigare i tråden:
"Riktig kapabel häst som galopperat bort mycket pengarna i sin karriär. Sett riktigt fin ut senast tre starterna och bäst var han för tre starter sen när han attackerade bakifrån och tog längd efter längd på vinnande Streetwise. Att han blev lite bekväm sista biten senast från spets tar jag inte så hårt på. Hästen har även stabiliserats och travar mycket bättre nu och bakspår passar perfekt för felfri avgång, sedan är det bara att hoppas på tempo för då blir han "omöjlig" att stå emot sista biten! Jag tror det finns bra chans på tempo i detta lopp då Adrian knappast backar med Sahara Fairytale som ska testas barfota denna gång. Kommer säkert köra hårt för att överta men tror inte speciellt många(jag hade inte varit det) är speciellt sugna att släppa till detta ekipage. Johnny Takter upp är naturligtvis även detta ett stort plus. Bra spik till 27% i lurig jackpot omgång!"
3) A: 3 B: 2 C: 11,1,12,10,9
Får 3 bestämma i spets är det toppchans men oviss spetsstrid mellan 2,3 gör att jag garderar. Släpper 2 kan han dock även få luckan bakom och vinna på det, bör stå mellan dessa 2 men garderar med ett gäng C-hästar om det blir galen körning mellan dessa!
4) A: 3,5,7 B: 11,1,6,10 C: 2,12,8
Lurigt lopp där jag hoppas på någon av mina streckintressanta A-hästar. Rejält överstreckad favorit.
5) A: 13,15,2 B: 6,3,11,9,13,12,7
Väldigt lurigt lopp där jag inte har någon speciellt bra känsla. Garderar på rejält!
6) A: 11 B: 7,8,6,10
11 bästa hästen, men inte favorit. Trodde en del på honom senast på valla i mkt tuffare gäng men galopperade när Leif tog upp då, var ruggig för två starter sen och om liknande prestation tror jag han vinner här. Bakom känns 1,2 överstreckade som inte hinner med på snabba sommarbanor. 7,6 gör upp om ledningen och hålet, båda givna. 8,10 intressanta skrällar som spurtar mkt bra!
7) 3,4
Låser här på två formkort med bra lägen. Båda anmälda barfota runt om(nytt på standout) och dessa känns klart mest intressanta här. 7 hade kunnat vara intressant med 6 vill köra i ledningen och då blir det garanterat en tung resa i antagligen dödens, svårt att vinna därifrån när mina hästar kommer sista 800! 10,12 överstreckade från svåra lägen!
Krav på systemet är minst 3 A och max 1 C
|