Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-03, 17:59   #9
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Analys V64-1:

Här är Mel Odin mkt stor favorit. Jag kan ta att den är favorit men absolut inte så stor som den är. Man ska tänka på att den ofta presterar mkt sämre än väntat med några undantag. Kusken är heller inte någon höjdare när det gäller bedömning av tempo m.m. Sedan ska man veta att JOP vet precis hur han ska köra Farmbaron för att få ut bästa möjliga av den hästen. Han kommer allra troligast att dra i ett lagom hårt tempo och Farmbaron funkar allra bäst i spets då den kan styra loppet själv. Jag kommer spika Farmbaron då jag tror att den kommer få ut maximalt idag. Melander lallar troligen bort sin häst och persson lurar honom helt. En bra och intressant spik till 29%!

Han vill helst släppa till en bra rygg med Farmbaron, "Är nog inte mentalt stark nog att spåra ett sånt här lopp hela vägen". Lärkan normalt sett lite bättre chans, lägger ju normalt iväg rätt bra från start och helst är det ju så klart Lärkan jag vill släppa till med Farmbaron! Det är så klart ingen hemlighet men om det också kan bli så, har jag svårt att bedöma.

Lite kort sammanfattning från SS intervju med JOP.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat