Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen
Den ska köras passivt idag säger Jorma....pga av tveksam form.....inte laddas..
|
Stämmer, hittade en intervju på nätet nu. Bort bort!
Citat:
Jorma Kontio kör följande hästar inom V86-spelet på sin hemmabana Solvalla:
V86-1
5 Zlatan Blou laddade jag med för hårt från start inför 140-meters loppet på Solvalla under Elitloppshelgen och det blev galopp. Han känns helt okej i jobben hemma på gården efter loppet men det saknas en bit till den rätta formen. Nu kommer jag att ge honom ett snällt upplägg och han känns inte som något hett segerbud denna gång.
Jorma bedömer segerchansen: 10%
V86-3
6 Idonette har jag inte kört mer än i ett banjobb men då gjorde hon ett positivt intryck på mig. Det finns bra fartresurser i henne men hon är samtidigt inte att lita på. 2 Queasy känns svårslagen på förhand men väljer man att ta med fyra, fem hästar på V86-kupongen kan hon vara ett roligt skrällbud.
Jorma bedömer segerchansen: 15%
V86-4
15 Montgomery Gel blev alldeles för peppad senast i volstart och han galopperade bort sig direkt. Nu är det bilstart och det gynnar honom. Han känns uppåt för dagen och formkurvan pekar åt rätt håll. Vi har ett fullt fält att runda men klaffar det någorlunda med positionerna ska han ses som ett platsbud.
Jorma bedömer segerchansen: 20%
V86-7
4 Spiderpig har jag inte kört tidigare men han har presterat jämna och säkra takter i Pekka Korpis regi. Nu gör han debut i Anna Forssells regi men jag har svårt att sätta in honom i loppet. 1 Rebellion känns svårslagen om inte innerspåret ställer till det för honom.
Jorma bedömer segerchansen: 10%
V86-8
14 Kiss Me Kemp har jag inte heller kört tidigare, men stoet har hävdat sig fint i årgångsloppen även om hon endast har vunnit två lopp. Med lite klaff kan vi få en vettig position från vårt springspår på tillägg och tar man med fyra, fem hästar på V86-kupongen kan även hon vara värd en markering.
Jorma bedömer segerchansen: 15%
|