Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-05, 14:27   #49
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Bollnäs 11 2013-06-05 V86
Avd Ordinarie Reserver
1 3 4 10
2 2 5 (1)
3 2 Quesy (3)
4 6 9 11
5 1 9
6 6 10 15
7 3 Crash and burn (7)
8 7 8 11 13 15
540 rader * 1 * 0,25 kr = 135,00 kr
2013 CF0C 1512 **** 8901
5 juni 2013

avd1. Caballion är en hårdning som måste dock jobba mer med sitt pyske än sin teknik. Fixar han psyket kan han bli hur bra som helst. Han har så otroligt hög högsta nivå att dessa är myror gentemot hans kapacitet. Hoppas han får detta året att bli bättre än förra. Han har hoppat bort sjukt mycket pengar. Första starten efter vila tror jag han fixar ändå har gjort det tidigare. Men osäkerheten gör att jag garderar honom bl.a med Mashland som kan öppna och får troligen ta över ledningen. Avslutade sylvasst senast och har form. Rakas satt 7e invändigt senast och fick aldrig chansen hade då mycket sparat och formen börjat komma, en häst som tampats mot eliten, tråkigt spår men han vinner snart och kanske idag med tempo på loppet? 8%

avd2. Finskogs sjefen är ganska allround han är dock ganska stabil gentemot sina kamrater och med lite klaff sänker han många till slut. Grei Sol är en vass avslutare håller han sig i trav kan han vinna detta.

avd3. Bra chans för Queasy att köra sig till spets och leda hela loppet in. Spik!

avd4. Such a feeling gör ofta sina bästa lopp med bil. Galopperade senast 1000 kvar och tappade 30-40 metrar tog in dessa och såg formstark ut. Utan galoppen hade han troligen vunnit. Zeuxis Hornline satt sist när attacken sattes in och avslutningen var riktigt bra, blev fyra och inte många 100 delar ifrån vinnaren. Hästen avslutade nedåt 1.10 sista 800 senast och gör man om den insatsen får dom andra vara bra för att stå emot honom. Balticas Yahoo var ute i Harpes Hanover senast men var aldeles för pigg i sin comback. Har bra fart och står helt rätt inne i loppet. Vinner på ren klass!?

avd5. Feedup har varit positiv på slutet och kanske kan hålla upp spets då ska det klart vara en vettig chans. Jag vill dock gärna betala för Chiquellinne som är bra och gör ofta bäst lopp när hon själv får bestämma tempot. Farten räcker och blir över men hon har också osäkra tedenser vilket gör att hon kanske är något sårbar från läget? Jag tycker dock att hon är en bättre chans än Feedup om hon sköter sig.

avd6. Gärdsjö viking är knepig men har fart. Mod Brun har sätt fin ut på slutet och blir allt bättre, passas idag. Hällsjö Albert har övertygat på slutet och kan vinna detta också.

avd7. Crash and burn är mitt roliga drag i loppet hästen var rejäl senast och jag tror det är hans bästa lopp i karriären. Toppform och perfekt läge. Kliver dessutom ner i klass mötte ett Klass 1 gäng senast och övertygade. Möter idag ett klass 2 gäng och detta ska han bara krossa. Är han lika fin som senast har de andra inte en chans. 13% är mumma

avd8. Vidöppet men jag streckar för fem hästar. Tipset till Kimono Pearl som kan krossa allt trots sitt läge. Check in blågul han aldrig accelerera senast, form för att vara där framme. Emely Freeman är en fin sort under stadig utveckling. Såg pigg ut över mål senast. Julex Electra startsnabb och given i striden om spets. Allt sparat sist.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3), crossbow (+10)

Senast redigerad av Klanke den 2013-06-05 klockan 19:00.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat