Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-08, 19:24   #12
crossbow

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8840
Standard

Åke tråks hästar

Jag har lite förhoppningar på Mr Picolit i Copenhagen Cup för han har tränat bra efter senaste starten och läget är inte så tokigt med spår nio. Han är fortfarande rätt så färsk i sådana här tuffa sammanhang men hästen är bra själv också och med en vettig resa är jag inte främmande för att han kan vara långt framme. En outsider.

V75-1

1 Blue River Pipe (Åke Svanstedt) var ute i ett lärlingslopp under Elitloppshelgen senast. Han satt sist hela vägen och kom aldrig in i loppet. Samtidigt var hästen heller inte i toppform då han hade haft en halsinfektion innan det som han varit struken för. Känns klart förbättrad i träningen efteråt och kommer ha bättre form. Perfekt läge då han är mycket startsnabb. Det ser bra ut. Tror att han är med och gör upp om det, säger Åke.

V75-2

4 Brasil Boko (Åke Svanstedt) har haft det lite trögt i vinter men nu har han hittat toppformen på allvar. Han har gjort fina lopp i de senaste starterna och gått bra tider. Senast vann han ett billigt lopp från dödens men gick ändå en 1,11-tid. Duger bra i klassen och känns så fin han kan göra. Har ett bra spår och borde få en fin löpning. Absolut en av de som ska räknas här, säger Åke.
8 Allaballakaitoz (Stefan Söderkvist) har varit ute i stenhårda V75-lopp varje gång men gjort det bra från dåliga lägen och har toppform. Hästen måste få fina löpningar om han ska räcka och därför måste man köra lite på chans med honom. Nu har han återigen fått ett iskallt läge och behöver mycket tur. Jag ligger lågt, säger Åke Svanstedt.

V75-3

2 Bailey Sweet Grim (Åke Svanstedt) har utvecklats fint i år och har toppform. Näst senast i Drottning Silvias Pokal satt hon fast med krafter kvar. Senast vann hon efter ett tufft upplägg och var jättefin. Det fanns även krafter kvar i mål och hon har varit fin i träningen efteråt. Nu står hon hårt inne rent penningmässigt men eftersom hon har utvecklats och känns så pass bra måste hon ses med chans igen, säger Åke

V75-7

9 Mr Picolit (Åke Svanstedt) har skött sig bra i tuffa gäng på slutet. Senast gjorde han ett kanonlopp från dödens. Har nu fått känna på stenhårt motstånd ett par gånger. Men han är fortfarande lite färsk i sådana här sammanhang och det är inte bara att ut och runda dem i spåren. Borta tycker jag absolut inte att han är. Läget med spår nio är heller inte så tokigt för han är klart lugnare och bättre när han springer i ryggar, säger Åke.

Källa: Trav365/Sportbladet

Senast redigerad av crossbow den 2013-06-08 klockan 19:25. Anledning: Just
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat