Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-08, 21:55   #17
Misär

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5682

Winter - VS
Stats: 74 - 53 - 7
ROI: 117.69%
Vinstprocent: 58.27%

Standard

Ok, redovisar mina tankar inför morgondagen. Mycket för att själv hålla koll på hur jag tänker och kan bolla idéer fram och tillbaka. Kanske till någon nytta. Kul att stöta och blöta lite.

V75-1
Uppåt från Åke på Blue Pipe River, startsnabb. Spets och slut? Spikalternativ 1.
Alternativt låser jag på 1,3,6. Förhoppningsvis lite streck på Razor Blade.
Mycket snack om Vinnault Saga men jag tror inte hon går in bland hingstarna och vinner.

V75-2
Här lär det laddas. Kolgjini JR aviserar körning men Nanny Fine håller upp? Åke hamnar var med Brasil Boko? Om släppt till spets bra chans. Körning öppnar för bakspår, Olivia Lavec given, intressant skräll i Hitchcock, låter uppåt "så pass bra för dagen att trots spåret kan man inte räkna bort honom".
Låser på 4,9,10.

V75-3
Hittar ännu ingen riktig rätsida här och det lutar åt garderingslopp för mig. Ston och många som uttalar sig om halvchanser. Sparar tills jag ser streckprocent för att hitta eventuella fynd. Just nu: gardera upp.

V75-4
Hästar 2-5 så är det låst? Ska bli intressant om någon har kommentar från Flemming på No Deal. Ingves sjukt nöjd med Jitanes senast och är förstahäst tills någon eller Flemming säger annat. "Alla" säger ju spin på No Deal vilket får mig att backa lite på den. Skrällen heter Ray Ban.

V75-5
Rocky P.H favorit men riskerar att bli inlåst på innern? Varningsklocka hos mig.
Låter istället positivt på Ygold van Ranum, kommer få ett bra lopp. Melander har form, Örjan rattar in Socrate du Noyer? Låst på dessa två? Alternativt ta ställning och spika.

V75-6
Maffioso Face laddar för spets och därifrån växer hästen. MEN jag litar inte på Adrian som kusk, långt ifrån spik, ska fällas. Uppåt på Stand and Deliver, Pitagora Bi, Dreams Take Time och Velociraptor.

V75-7
Höjdpunkten. Mitt resonemang som vanligt i guld och storlopp; måla.
Edit: Joke Face struken, ingen hets från Ludde i loppet. Commander fräsch nu? Boom?
Edit 2: Från franska håll är man mer inne på att Quinoa du Gers vinner detta. Bazire som kan välja och vraka på styrningar åker till Danmark för en enda styrning, denna. 29%. Spikalternativ.

Problemet just nu är spikarna, inga tydliga klartecken.

Spiklistan (kommer fyllas på)
Blue River Pipe
Ygold van Ranum
Socrate du Noyer
Olivia Lavec
Commander Crowe
Quinoa du Gers
------------------------
Edit: Bailey Sweet Grim - stryks från listan (går upp en klass)
Edit: Jitanes - stryks från listan

Så blev det:

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1) 1, 3, 6 (12, 5)
2) 1, 4, 9, 10, 12 (6, 7)
3) 2, 6, 7, 8 (12, 3)
4) 2, 3, 4, 6 (5, 1)
5) 3 Socrate du Noyer (FR) (2, 1)
6) 1, 2, 3, 5, 9 (10, 8)
7) 7 Quinoa du Gers (FR) (4, 5)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5), jopase (+5), Fyran (+1)

Senast redigerad av Misär den 2013-06-09 klockan 13:07.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat