Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-10, 19:02   #7
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Varför ska entrén betalas tillbaka till de som "gör rätt för sig på toton"?

Trav är en sport och jag får väl inte tillbaka pengarna för entrén till en hockeymatch bara för att jag satsar på matchen?

Eller menar du/ni att det har att göra med att allt går till ATG? Ville dem ha gratis inträde för de som spelar är det ju bara att ge ett tillgodokvitto på entrésumman som går att spela för i totomaskinerna?

Eftersom travbanorna lever på spelet och kringutbudet, såsom maten och drycken, så borde man inte behöva betala för att få ta del utav detta! Självklart finns det de som enbart går på trav för att se på sporten , men de är i minoritet. På en hockeymatch står sporten i fokus och främsta rummet - på travet är det spelet som gör det, så man kan inte jämföra dessa företeelser fullt ut. Hockeyn och fotbollen lever ju mest på inträdet och därtill mat/dryck...

Om det nu skall kosta så varför inte ha ett typ av "inträdeslopp", där ALLA intäkter från inträdet lägges i ett travlopp och utbetalas som prispengar?

Är det 1500 personer på en travkväll och dessa betalar 50-75 kronor i inträde så skulle ju detta lopp oftast (på småbanor) bli det högst doterade loppet under kvällen...

Det skulle innebära mellan 75 000-112 500 i förstapris. Resten utav prisplaceringarna får banorna ta ur ordinarie budget eller spä på med via den aktuella dagen/kvällens sponsorer.

Det skulle höja kvaliteten på loppen på små och mellanbanor och i sin tur genererar detta en större publik... Win-Win, enligt mig!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), bokis29 (+5), znipstern (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat