Mina första tankar utan att fördjupa mig nämnvärt är Varberg som kom tillbaka starkt mot Bajen senast då man även fast man spelade med en man mer under en stor del av matchen vände 0-2 till 2-2 på någon minut. Jag menar det är starkt psykiskt att komma tillbaka efter att ligga under med 0-2 med en man mer på plan på Söderstadion som dom gjorde. Sitter dåligt till så kan inte kolla upp minuter men tror att Bajen åkte på sin utv efter 15-17 min och varberg kvitterade mellan 70-75. Sen åkte FFF på en plump för första gången på ett tag senast och det kan nog komma ytterligare en nu. Snittoddset ligger 2.62 på raka.
Östersund som började bra är i behov av en vinst hemma mot överskattade Ljungskile. Snittodds 2.24 på raka.
Sen Frej som tagit två styrkebesked senast borta mot Dalkurd och innan det mot Forward. Och nu har man ett bra läge för tre poäng hemma mot Sandviken. Inga odds släppta.
Lunds som är ett tippat topplag tog en fin skalp senast borta mot trelleborg och nu tror jag att det kan släppa rejält för dom.
Överspelet mellan Degerfors och Bajen är redan spelat. Bajens offensiv "lossnade" senast nu när Kennedy är tillbaka samtidigt som defensiven lämnar en del att önska. Dom blir också tvingade till en rotation i backlinjen då Monday James synade rött senast och in kommer Guldborg tillbaka från avstänging. Inget större minus i sig men en rotation i backlinjen i ett lag med svagt självförtroende är inte optimalt. Degerfors är också tillbaka på sin ordinarie hemmaarena och det ser jag som ett plus. Bajen är pressade att vinna och måste gå för seger så dom lär öppna sig bakåt. Senaste åtta natcherna mellan lagen har gått över linan och två av dom matcherna var träningsmatcher. 2.14 @marathon.
Kan vara lite småfel och så men rätta mig gärna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Melvin den 2013-06-12 klockan 16:03.
|