Citat:
|
OM så är fallet så är det väl precis som med alkohol? Bara för att man som man på 75 kg i snitt förbränner 2 cl i timmen kan jag knappast säga det som försvar till polisen om jag blåser positivt på en blåskontroll, eller hur, bara för att det det "enligt reglerna" borde gått ur kroppen då?
|
Som någon skrev innan - helt galet resonemang här anser jag.
Alkohol har en klar gräns vad man får ha, enkelt att veta om man över eller under. Däremot har denna medicinering ingen sådan gräns utan det är sagt att hästen är klar efter ett visst antal dagar.
Har man då gjort allt enligt detta så hur man då kan bli klassad som dopad är mer än fantastiskt.
Om det var en Italienare eller dyl så hade min ståndpunkt varit densamma, men det man vet sedan gammalt är att svenskarna är bra snabba på att döma någon.
I mina ögon är det helt uppenbart att Hultman inte har dopat hästen avsiktligt på ngt sätt, utan tom haft mer tid än konvalensen kräver för sin häst. Ändå var det inte tillräckligt så kanske ska de styrande istället se till att dessa misstag inte kan ske?
Sedan kan man ju undra hur mycket "doping" just detta är - prestationshöjande? Njaa - nästan så man börjar skratta...