Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-12, 20:31   #190
NiLu

NiLus avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Chicago Blackhawks vs Boston Bruins
Chicago och Boston har aldrig tidigare, trots att de tillhör "the original six", möts i en Stanley Cup final. Det blev inga matcher mellan något av lagen i Eastern Conference och lagen i Western Conference under denna förkortade säsong. Det innebär att Hawks och Bruins senaste möte var för 600 dagar sedan när Chicago förlorade med 2-3 hemma i United Center den 15/10 2011. Hawks vann hela grundserien och har därmed fördel av hemmaplan i sjunde avgörande matchen genom hela slutspelet. Bruins slutade fyra i Eastern Conference och fick jobba hårt i första rundan mot Toronto men efter det har de ångat på.
Detta är första gången sedan 1979 som två lag från Original Six möts i en Stanley Cup final.
Både Chicago och Boston gjorde ett mycket bra jobb i förra rundan. Hawks bröt Kings svit hemma när de vann med 3-2 och la grunden till segern i matchserien (4-1 i matcher). Bruins gjorde en "sweep" mot stjärnspäckade Pittsburgh och vann matchserien med 4-0 i matcher.
Jag tror att Bruins urstarka defensiv fäller avgörandet i denna finalen även om det kommer att bli en mycket tuff matchserie.

Jag sätter 1u på:
Chicago vs Boston, Bruins 4-2 i matcher 6,41@Pinnaclesports

Jag sätter 3u på:
Chicago vs Boston, Bruins vinner finalen 2,31@Pinnaclesports

Lycka Till Med Era Spel

Ha De Gôtt

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat