BBL, England, 28/3, 17.00
Paws London Capital-Essex Pirates
Essex Pirates, 1.85 (pinnacle)
5u
Slutresultat: 64-73
Anledningen till att jag inte la det här spelet igår (inatt) är att oddsen och spreaden till Englands-matcherna kommer ut samma dag som matcherna liras (till skillnad mot mng andra europeiska ligor, där spelen oftast finns i varje fall dagen innan).
Bottenmöte i BBL. Essex Pirates som ligger näst sist har sex macther kvar innan serien övergår till play off. Play off chanserna är mer eller mindre borta, men däremot måste man passa sig för att inte hamna sist, då ett lag, (det sista), åker ur. För tillfället är det motståndarlaget Paws Capital som befinner sig på sistaplats, och egentligen har jag svårt att se att ngt annat lag än just Paws blir det lag som åker ur. Men, de har fortfarande chansen att klara sig då de ha 4 matcher mindre spelade än Pirates och alltså har 10 matcher kvar att spela. Så man kan nog säga att matchen bör vara viktig för båda lagen.
Lagen har mötts två gånger den här säsongen:
03/10/2009 BBL Essex Pirates vs. Paws London Capital 61:60
29/11/2009 BBL Paws London Capital vs. Essex Pirates 70:48
Som synes förlorade Pirates stort mot Paws i november, men jag anser att Pirates har förbättrats sedan dess, medan Paws är laget de flesta lag i BBL har slagit under säsongen. Man har sedan mötet mot Pirates (där man alltså vann) en förlorande streak på 14 matcher, där man också har förlorat de flesta matcher med stora siffror. Pirates har sedan förlusten mot Paws åtminstone vunnit 4 matcher, mot klart bättre motstånd än Paws. Man vann senast igår mot Guildford Heat (10:a) med 93-84. Även Paws spelade match igår, förlust mot Everton Tigers med 77-103.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Gb den 2010-03-28 klockan 21:30.
|