Åke om Rocky Winner
Gjorde ett kanonlopp senast när han gick 1.10,5 ute i spåren. Han hade bakspår och hamnade illa till bakom dåliga hästar som inte gick framåt. När det var ett varv kvar hade han säkert 50, 60 meter fram till ledaren. Men hästen avslutade strålande och nu kändes han så där helt perfekt som han gjorde i debuten för mig i våras. Det var riktigt bra tryck i honom och han har även känts fin i träningen efteråt. Jag tycker att han är bästa hästen i loppet och med ett bra startspår hade han fått en femma i betyg. Nu är läget dåligt med spår åtta och risken finns att han hamnar illa till. Han är heller inte så explosiv i starten att han öppnar så snabbt och det går inte att bränna allt från början och ladda för hårt där utifrån. Men han är desto starkare till slut och med en någorlunda vettig resa måste han ha bra chans trots läget. Balansen blir fortsatt barfota runt om och det är inte planerat några ändringar. Den långa resan till Boden tror jag inte ska påverka honom negativt alls då hästen är så pass rutinerad och har rest bra tidigare.
Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: AbbeAce (+3), oHYRA (+3)
|