Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-14, 17:02   #1
Abyss
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nattens NHL tankar


Har länge följt NHL och har haft chansen att se mina Ankor spela Stanley Cup final på plats två gånger (mot NJ) vilket var en riktig fin upplevelse vill jag lova.
Har då och då hoppat in på siter och skrivit mina tankar, och det har mottagits lite olika och pga det har jag fegat lite att skriva.
Nu tar jag tjuren i hornen och skriver ner mina tankar inför natten.

Ni som spelar på NHL vet hur det är det kan gå exakt hur som helst men hoppas att mina tankar kan hjälpa er i eran jakt på pengar.

02:30 Chicago - Columbus
Detta är en match som i mina ögon bara kan sluta åt ett håll, och det med Chicago seger.
Tittar man Chicagos senaste 10 hemma matcher så består dessa av 8 vinster och 2 förluster.
Columbus har samma fast tvärtom, man har 2 vinster och 8 förluster. Vinsterna kom mot Edmonton (just nu sämst i NHL form mässigt) och den andra mot Calgary (hur det gick till vet jag inte men tycker det är konstigt).

03:00 Phoenix - NJ
Phoenix gick riktig bra i december på hemma is och hade då 6 vinster i rad bl.a. mot SJ. I januari har det varit helt annat, då man haft 4 förluster i rad där av två mot just SJ.
NJ var inte bra senast mot Rangers då man spelade 0-0 och vann då på straffar. Innan den matchen mötte man Montreal som även den sluta oavgjort efter full tid (1-1) och som NJ vann på SD. Chicago (5-1), Washington (4-1) och Dallas (5-3) är de lag som på senaste 10 matcher då NJ varit på besök lyckats vinna.
NJ har mer att bjuda på och har bara varit ur form senaste tidnen.
Här tror jag att man kan slå Phoenix som inte verkar gilla januari månad så där jätte mycket.

03:30 Edmonton - Pittsburgh
Ska jag vara ärlig så vet jag verkligen inte vad som hänt med Pittsburgh senaste tiden, av de senaste 10 borta matcherna har man bara lyckats vinna 5 matcher vilket inte är bra för ett lag i deras klass.
Här möter man NHLs just nu sämsta lag och här kan vändningen komma för Pingvinerna.

04:30 SJ - Boston
SJ är just nu en av de formstarkaste lagen i NHL och tror inte det ska vara någon problem alls här att slå Boston som har tre vinster på borta is och det har varit mot Ottawa x2 och Florida.

01:00 Toronto - Philadelphia
Här kan jag inte se annat än 2:a efter 60min.

01:30 Tampa Bay - Florida
Här har vi två "glada" lag för mig. Under de åren jag följt NHL så har i alla fall jag alltid gillat att se dessa lag spela hockey.
Tampa Bay gillar att möta Florida på St. Pete Times Forum och på 20 matcher har man 10 vinster mot 6.
Här tycker jag att Tampas formkurva är bättre och med tanke på de två senaste matcherna jag sett (Washington och Pittsburgh) så tror jag inte man kommer ha någon problem med Florida idag.
Titta även på överspel, antigen ö5 eller ö5.5

01:30 Montreal - Dallas
Här har vi två lag med nästan samma formkurva. Detta är första mötet lagen i mellan denna säsong, och man gillar att göra "mycket" mål. Jag skulle personligen avråda från spel här men för den sugne så skulle jag testa ö5 eller ö5.5

01:30 Detroit - Carolina
Carolinas matcher har bjudit på målkalas tidigare och skulle därför vilja reka ö5 eller ö5.5

01:00 NY Rangers - Ottawa
Lagen har redan spelat en gång denna säsong i New York och då vann Rangers med 5-2.
Ni som har följt det jag skrivit på denna sida förut om Ottawa vet nog vad jag kommer att skriva och kan hoppa vidare, ni som missat va jag har skrivit kan läsa vidare.

Jo Ottawa är INTE målglada borta. På 10 borta matcher har man gjort 19 mål, av dessa 10 har man gjort 1 mål i 2 matcher (Atlanta, Carolina), 2 mål i 7 (Washington, Buffalo, Pittsburgh, NJ, Toronto, Philadelphia, Phoneix) och 3 mål i 1 match (Anaheim). Antigen har hemmalagen bra målvakter eller så är man bara kassa på att göra fler än 2 mål.

Här tror jag Rangers tar hem spelet men lyckas man hitta under/över spel på Ottawa så ska man kolla de oddsen.
När det gäller möten lagen i mellan så är Ottawa vinnaren. På 14 matcher har man hela 9 vinster, men årets Ottawa har inte kommit upp i det nivå man haft, tyvärr.

Får se hur mottagningen blir för dessa, men hoppas självklart på glada miner på många när ni vaknar imorgon.

LYCKA TILL!

Senast redigerad av Abyss den 2010-01-14 klockan 17:17.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat