Lite färska morgon intervjuer från SS.
Vi når Erik Lindegren i bilen ner mot Kalmar och man har inte långt kvar då vi pratas vi. Man har 55 mil att åka och gav sig av redan vid fyratiden i morse, men man tar hellre det eftersom två av de tre hästarna kan vara kinkiga med morgonrutinerna och då är det bättre att de fått äta och dricka hemma – för något problem med att resa i sig har de inte, säger Erik. En hel del intressant balansinfo finns också att hämta i förhållande till vad som påannonserats i veckan.
- "11 Bolt Boko (V75-2) gick en bra tid senast men jag tycker ändå att han borde ha knäppt någon till med tanke på det fina lopp han ändå fick. Men han är fräsch och fin efteråt och han hade ingen dålig dag eller så, det är nog bara att han inte varit nere på de där tiderna förut. Nu blev vi dock bortlottade och eftersom han nött ner en av bakfötterna ganska ordentligt så kör vi med skor runt om nu och sparar lite för framtiden. Han har vunnit sina flesta lopp med skor men ändå gör det någon procent till barfota och jag ligger lite lågt härifrån så klart. Jorma får bra snurr på honom och får fortsätta, men det där med jänkarvagn är bara att glömma när han ska köra!
- 10 Francais du Gull (V75-3) blev allt fel för senast, han fick alldeles för hårde press av Scouby Djob men var också slagen lite för tidigt och det visade sig att blodvärdena inte var helt perfekta för dagen. De rätade dock upp sig ganska direkt och han stod aldrig över eller nåt sånt. Vi hade tänkt köra barfota runt om med honom nu, men bakfötterna ser lite för slitna ut även på honom och han blir för rullig om man bara kör barfota fram. Skor runt om har vi bestämt oss för även där och han är nedverkad och skodd för det nu. Även han har ju vunnit nästan alla sina lopp med skorna på men visst blir han några grader rappare barfota. Vi kör med samma huvudlag men byter vagn till en Venatorvagn nu, han har inte gått med den på ett tag men har gjort det tidigare utan någon större skillnad, men det kan vara läge att prova den igen nu. Vi försöker rygga Marshland och hoppas på stenhårt tempo, bakom de tre favoriterna är han kanske bäst av övriga. Utan att jag tycker att någon av mina har någon större chans så har kanske den här bäst chans trots allt.
- 13 Quicksilver (V75-6) vann kanske ett billigt lopp senast, men å andra sidan var han rejäl och bra och jag skulle vilja påstå att han är så bra han kan vara och då får han prova här när distansen är perfekt och det är så bra pengar att köra om. Nu tror jag inte att vi kan slå New Line till exempel, som står alldeles för bra till, men kanske kan han vara en platsluring. Erik hoppar upp för första gången och här ska vi däremot rycka alla skor och dessutom köra honom i jänkarvagn för första gången. Jag hoppas att det ska ge lite nytändning och att han tuggar ner så många som möjligt till slut.
- Alla tre står snällt och fint på transporten här bak och de får övernatta efter tävlingarna istället så åker vi hem under måndagen", avslutar Erik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|