Visa ett inlägg
Gammal 2013-06-24, 11:43   #37
clarund

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Veckans omgång , Eskilstuna 29/6 är öppnad.

Nya medlemmar välkomnas alltid, anmälan via PM till mig med e-mailadress så bjuder jag in via "V75 Tillsammans" (ATG) .

Vi kör väl "enbart V7" då det finns jackpotpengar i 7rättspotten även denna vecka !? Skulle vi missa "en fin" tröstpeng (5/6 rätt) är det ju sannolikt en överkomlig summa i ett andelsspel.

Jag får försöka hitta en eller två helspikar, det behövs för att fånga upp relativt enkla omgångar såsom den på Kalmar, förvisso siktar jag lite högre men det hade förstås varit fina spelpengar med V7 (x2,5) på 17.857 kr som var utdelning för 7 rätt.

Positivt var att vi hade med största överraskningen i sista: bra spår, bra häst, superkusk = ingen överraskning för mig, samtidigt som den icke startsnabbe (relativt bronssprinters) favoriten gick upp rejält i klass, inte heller nr 8 Real Showman, slagen med huvud från utvändigt ledaren hade varit någon överraskning då den hästen verkligen är bra nu.

Tydligen kunde man läsa följande på Twitter från Redén i söndags och det är förstås önskvärt att lämna in sent och beakta den typen av sen info:
"Johnny B alltför busig i volten... Kniper och vill bara leka, stort - :( hoppas han skärper sig till lopp!"

Jag hade inte räknat med galopp på honom och trodde att han skulle runda till vinst.

De flesta raderna låg på Shaq is Back, lägger man alla på den och även New Line Spik borda man pricka denna rad medan man förstås begränsar potentialen. Försöket att gå kort i stoloppet kostade ett rätt men hade behövt finansieras av ställningstagande i andra lopp så jag skyller på utfallet men inser att 3-hästarsvalet i stoloppet var fel och tunt.

Vi var 11 st som deltog med 18 andelar förra veckan, vi är 15 st aktiva och har plats för lika många till innan ATG:s maxgräns på 30 nås

Senast redigerad av clarund den 2013-06-24 klockan 12:10.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng