Citat:
Ursprungligen postat av clarund
citerar Åke, angående halsinfektion på nämnda häst i synnerhet och betänker att han hade sådana cirkulerande ett tag. ex vis den gången han enligt dig var "chanslös" men försök själv springa när du e sjuk... :
"Rocky Winner visade nu att han är den hästen som jag hela tiden har känt att han är. Att vinna i Silverdivisionen från dödens på 1.11,6 med krafter kvar gör bara riktigt bra hästar. Nu är det samma tryck i honom som det var när han gjorde första starten för mig men därefter har han varit lite nedsatt av halsinfektioner. Nästa start blir i finalen i Eskilstuna nästkommande helg."
Inte alls lika säker som du att han inte motsvarar de streck han bär...
|
Ja förklarar en del om han va sjuk. Klart hästen kan vinna. Däremot så köper jag inte stora favoritskap på spekulationer om hur bra en häst är. Den har inte visat tillräckligt. Jag kräver mer än så. Han va ju chanslös mot Digital Darling för 2 starter sen. Det va en bra prestation även av Rocky Winner men han möter ju trotsallt samma häst igen. Får vänta och se till på lördag hur stor favorit han blir. 1,5 miljoner i omsättning brukar iaf kunna ge en rätt bra indikation mot hur det lutar även om det är en del Harry.