En matematisk rank med lite kommentarer:
Avd 1: 2-1-11-4-5-9-7-8-3-10-6-12
Ranken har lite svårt att se Digital Darlings storhet. Se upp för Hitchcook som har stor kapacitet samt Uranus de Tyrole om det blir överpacat.
Avd 2: 1-6-2-5-4-8-12-3-9-10-7-11
D'One har blott gjort fyra starter, och även om hon vunnit så är det ett oprövat kort i 08-speeder genom kurvor och att få elak press av hästar med en kapacitet hon inte mött. Det är upp till bevis, och D'One skall med på systemet, men i en lägre rankinggrupp.
Avd 3: 9-7-3-2-10-6-5-8-1-4
Svårt att gå emot Nahar, men man skall ha respekt för Mr Picolit som har vuxit in i eliten. Ranken har lite svårt för You Bet Hornline, men tror man skall se upp för Iceland och Sanity om de får passande lopp.
Avd 4: 5-2-7-11-3-1-12-4-10-9-8-6
Time Machine var ju heroisk sist, men Blue River Pipe rankas högre p.g.a. bättre startspår. Se upp för 11 L.K. som gör det bra varje gång.
Avd 5: 4-11-5-6-7-10-2-1-8-9-3-12
Estrella Dorada rankas först, sedan O.P's Flirt. Ulm Karsk först som fyra. Det är svårt att ta två raka på V75, och även om kusken är duktig så vinner han inte ihjäl sig. Men det är ett öppet lopp, med många som har chans.
Avd 6: 2-4-1-3-5-6-9-8-12-7-10-11
Västerbo Loveboat får ett par rankingpoäng mer än Rolling Stones, främst p.g.a. mer erfarenhet. Men bägge skall med på lappen så klart, däremot har jag svårt att se RS som ett spikbud. Harmis Frido trodde jag inte så mycket på i uttagningen, men den imponerade och man skall se upp med den. Det är trots allt rätt så oerfarna hästar, så hoppar några bort sig kan nästan vem som helst vinna.
Avd 7: 5-7-2-3-6-4-9-1-8-10-12-11
Caddie Gallant sätts först. Le Mat på medeldistans går om det blir fart på tillställningen, och det tror jag det kan bli. Det är en rätt så bortglömd häst nu, trots lysande resultat. Och se på Robert Berghs segerprocent! Vill varna för Up Up and Away också.
Spikförslag: Rocky Winner
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|