Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-02, 15:29   #12
Misär
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Gunnar Melander låter fortsatt väldigt nöjd med 3 Månprinsen A.M. (V64-6/DD-2).
- Ja, han känns fantastiskt fin. Allt är bara bra med honom i träningen och meningen är ju att han ska bli bättre och bättre hela tiden. Senast så var han inte speciellt tagen i mål och han återhämtar sig väldigt fort och tar loppen på rätt sätt hela tiden.

6 Hellin Faxen (V64-2, bilden ovan) har övertygat stort i två starter här i Sverige. Ikväll är det dags för ett nytt besök och Jan Roar Mjölneröd låter nöjd.
- Jag är jättenöjd med hästen och han har utvecklats en hel del på slutet. Nu har han inte startat på ett tag och det har inte varit några fel på honom. Det är lite dåligt med lopp för honom och han har fått träna på istället. Hästen känns fin och det är klart att jag tror att han gör ett bra lopp igen. Han är inte så snabb från start även om han blivit rappare och kort distans är väl ingen fördel. Utan strul hoppas jag att vi är med och slåss om segern.

Pål Sem väljer ett annat upplägg idag än vid det senaste besöket i Sverige med 14 Gylden Balder (V64-4, bilden ovan)
- Då blev det fel med övernattningen och det strulade med boxar och lite annat. Hästen fick ju sedan ett väldigt tufft lopp och det blev fel alltihop. Jag har tränat på som vanligt och Gylden Balder fick ett lite tuffare jobb för någon vecka sedan och då kändes han jättefin. Visst är det många att runda men han är rejäl och jag tror på en bra chans och ändrar inget.

Bort med Parkin:
Henrik Svensson ligger lågt med 5 Parkin (V64-5/DD-1).
- Det blev lite väl tufft emot. Det ser ju nästan ut som en V75-final. Jag är nöjd med min häst och kommer att köra honom utan skor idag. Med tanke på motståndet så är jag nöjd om han kan vara trea-fyra.

- 6 Chelsea Boko (V64-1) var otroligt bra senast då han avslutade med drygt 1.09 sista varvet i tredjespår. Hästen har kommit i jättefin form nu och galoppen i årsdebuten berodde på att han blev irriterad när kusken tog upp honom kort efter start. Normalt sett så galopperar han aldrig. Han har känts fin i träningen efteråt och är snabb ut. Jag är optimist oavsett hur loppet blir kört här. - Vi får se om vi kör med fortsatt skor runt om eller om det blir barfota den här gången. Det avgörs efter värmningen men jag anmäler nog utan skor. Barfota runt om eller skor runt om, helstängt huvudlag
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat