Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-04, 21:12   #1
Helge
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Uppsnack V4, Lycksele fredag 5 juli.


Tillbaka till vardagstravet Dessa kom på mailen från SS.


Robert Bergh skickar två hästar till Lycksele på fredagslunchen, han hävdar nämligen att Ted Blågul i första avdelningen ska strykas. Han är dock inte struken ännu och den officiella startlistan gäller tills strykning skett som vanligt. Här är Bergharns ord om de två som startar:


- 6 Mana Grabben (V4-3) har varit ifrån för en skada sedan senast och vi får väl se vilken form han håller, han har bara gått på och jobbat en hel del här hemma men inte gått några banjobb eller så. Kallbloden brukar dock inte behöva lika mycket i tempoväg, men det är klart att han ändå är lite svårbedömd. Det finns dock fler minus än att han varit ifrån. Dels går han med skor fram nu och han har varit klart vassast barfota runt om, dessutom är innerspåret inte så lyckat eftersom han är knölig och krånglig från start. Som lök på laxen så är banan på Lycksele omlagd och troligen rätt så lös vad jag har hört och det passar inte alls Mana Grabben i så fall. Det låter som många minus, men samtidigt möter han troligen passande motstånd så han ska inte sågas så klart.


- 4 Hankypanky Ginnana (V4-4) har gjort två lopp efter vila nu och fick vinna senast, jag är väldigt nöjd med henne och hon travar bättre nu och känns allt starkare jämfört med innan uppehållet. Det är kanske ingen superstjärna men även i hennes fall räknar jag med att det är ett mycket passande gäng hon ställs inför och hon har kanske den bästa chansen av mina två. Dock är inte läget optimalt för henne heller, hon är lite småseg och mest stark men bara hon kommer ut så kan det nog gå bra. Några ändringar är inte aktuella på henne heller utan hon går barfota runt om och med samma grejer igen, säger Bergh.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+3), hammering (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat