Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-07, 15:27   #210
sandro

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Ok . Nu är jag med.

Konstruktören fick alltså för sig att spela x2 på ett antal rader. Antagligen influerad av den senaste tidens låga utdelningar(undantaget Eskils) utan tanke på att man kan behöva fånga upp en svår rad, och att det rent av är det många andelsspelare fascineras av (samtidigt som det riktiga värdet för en skicklig spelare ofta ligger där).

Jag är absolut med dig där, ett andelsspel i den här klassen är inte tillräckligt stort för att spela som en storspelares spel med multikuponger osv. , trots allt är det oftast lekmannatips och då behöver man snarare chansen att fånga upp en turlig rad med större nät.

Vad jag reagerade på var det efterkloka (enkelt uttryckt) i ditt inlägg typ "chansen ... en sådan här omgång hade ju varit betydligt större." där du inte beaktar olika möjliga utfall .

Hoppas du tar mina inlägg för vad de är; mina tolkningar, reaktioner och infall...
Nej alltså saken handlade inte om att jag säger att raden skulle vara lätt att hitta på något sätt utan mer saken att bara för att det är olika spelläggare så MÅSTE alla spelläggare lägga sig på samma nivå vad gäller eventuell utdelning.

MenVaFan skrev att jag snackade skit och vet vilket bolag det handlade om, MEN jag skrev även vad jag menade på bolagssidan så jag är ingen person som snackar skit bakom ryggen i något valfritt forum.

MenVaFan skriver även : "Det är ett vanligt reducerat system" och jag anser att det bara är slöseri att köra reducerat på 2 lappar eller som det är på atg-tillsammans MAX 4 lappar, man får inte ut någon som helst effekt på det.

För den delen så kan jag också förstå om någon spelar x 2 men även där så kommer problemet in att man bara får spela 4 lappar så då ska man ist chansa och hoppas på att det blir låg utdelning, blir det inte låg utdelning så har man ist "bränt" 2-3 lappar och i princip hela kassan utom 9 kr som läggs på en skrällrad..väldigt effektivt med en skrällrad för 9 kr när kassan ligger på några tusenlappar.

Att ist tex köra 2 spikar , ett lås och sedan strecka på kommer kanske inte slå mer än någon gång / år men då blir det pengar.

1 x 1 x 2 x 4 x 5 x 12 x 12

Eller i så fall köra med U-hästar och ha någon form av krav att 2-3 favoriter SKA vinna, varken mer eller mindre, MEN även där kommer problemet med max 4 kuponger in.

Köra EN stor lapp får normalt till följd att man sitter där trots att man har missat med någon 6.a och ett helt gäng 5.or eller sitter dom 2 spikarna så har man ju vägen öppen till pengar då man har helgarderat 2 lopp och det är 3 lopp kvar att lösa efter det.

Då sitter man med 2 x 4 x 5 kvar i 3 lopp vilket innebär att du behöver bara sätta 1 av dom för att ha minst 8 stycken 5.or och som mest 20 stycken 5.or, sätter du 2/3 så har du MINST 2 stycken 6.or och 58 stycken 5.or och som mest 5 stycken 6.or och mäktiga 130 stycken 5.or.

Man får mer effekt på EN stor lapp då det handlar om att hitta 2 spikar så är vägen mot fina pengar vidöppen, säger inte att det är lätt att hitta 2 spikar varje omgång men det ska absolut inte vara någon svårighet att sätta 2 spikar ett gäng gånger / år i ett bolag och då med andra ord få sjukt fina pengar på bara 5.or och 6.or.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat