2013-07-08, 12:50
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Klanke
Rättvik Omg 61,
2013-07-08
Ordinarie Reserver
V64-1 6 New Approach
V64-2 6 Yr Gubben
V64-3 5, 10
V64-4 5, 7, 9, 11, 12
V64-5 4, 6
V64-6 1, 2, 5, 6, 7
100 rader x 1 x 1,00 kr = 100,00 kr
2013 TSN: EDCC A937 **** 0101
Vadet är registrerat.
avd1. New Approach är en fin fyraåring från stall Timo Nurmos. Han galopperade bort en framskjuten placering senast på Solvalla, men det ser vi mest som ett olycksfall i
arbetet. Från det här läget är vi inne på att Kontio kör offensivt och sedan får överta
ledningen tidigt. Väl i spets är det en bra segerchans - vi inleder med spik. (citat dantotot, kan inte skriva det bättre själv)
avd2. Yr Gubben springer bara på 50% av sin kapacitet, den dagen han tänder till då kommer han att vinna allt fler lopp. Han har sätt smidigare ut på slutet och gör sällan ett dåligt lopp, avslutar ofta bra och med klaff vinner han detta. 26%. Eldvin är tok för ojämn för att han ska vara favorit. Överstreckad sådan.
avd3. Digital A körs idag av Marcus, hela stallet håller tokform, fint läge och känns given i ett sådant lopp. Sir Ratzeputz fick inget med senast han gästade Rättvik. Då handlade det om ett Breeders Crown-försök och några riktigt bra emot. Nu går han ner i sin "ordinarie" klass och upprepar han prestationen från segern näst senast hemma på Solvalla är det bra segerchans (citat dantoto)
avd4. Vidöppet och här kör jag många.. ILLINOIS ROSE har uppåt form och lite bortglömd.
avd5. Ybanos är en flygmaskin som leder loppet hela vägen om han bara vill trava. Make People talk är en annan flygmaskin som troligen hittar spets om min tipsetta gör bort sig, kan även vinna från andra positioner då hästen är i fint skick för dagen samtidigt som han håller toppform. Lås!
avd6. Vidöppet och här kör jag många. Disco A.E från formstall 22% är bra! QUANGAROO ZET är mycket speedig och start snabb 8% är tok för lite. INDESCRIBABLE är minst streckad, kommer dock från formstall och Marcus Schön är en lovande kusk för framtiden. 2% köper jag alla dagar i veckan.
God tur!
|
Ybanos är inte så startsnabb som man tror, man måste liksom ta det lite lugnt med honom ifrån början.
2,3 är däremot j-t snabba ut.
Kan inte tänka mig att jorma släpper om han är först till plankan.
|
|