Stig H's intervjuer samt system på blaskan.
__________________________________________________ _____________________
I dag är det V86 på Visby. Hoppas det blir fint väder. Då blir det en kanondag på Gotland. Har åkt dit med hästar länge och det brukar gå bra på Visby.
TRE PLUS
Gigant Sjöhammar (V86-2) har gjort det smått överraskande bra. Var en strulputte från början men har skött sig i loppen på hyggliga tider. Ska ha chans. Räknas.
Famna Käll (V86-4) överraskade med att hoppa senast. Blev för hetsig. Andraspår och volt kan bli knivigt naturligtvis men trampar hon iväg så är hon faktiskt med och krigar om det här i sina bästa stunder.
Elit Sund (V86-6) har varit borta ett tag efter första starten. Var inte beräknat att han skulle bli det men han fick ett tryck på ett bakben. Har tränat bra på slutet och ska vara minst lika bra som när han årsdebuterade. En riktigt fin löphäst med rätt inställning men på Visby är det inte så lätt att komma långt bakifrån. En rundbana mer eller mindre. Läget kan fälla honom.
Kash’s Cantab (V86-8) är i bra form. Till och med riktigt bra form känns det som i jobben. Ska bli intressant att se vad han kan göra här. Nedstruken ett spår också, vilket är gynnsamt. Hade lite oflyt senast. Jag hoppas att han kommer vettigt till från början och får chansen den här gången.
Perfectly Enough (V86-8) är ungefär lika bra som Kash’s Cantab men har lite sämre läge. Har inte gått som jag trodde i de två senaste starterna. Hade hoppats att han skulle gå fram lite mer. Det kanske är segt innan han kommer igång. Han känns fin i jobben
i alla fall. Jag har fortfarande förhoppningar om att han ska tända till.
TVÅ PLUS
Cobol Queen (V86-1) har blandat lite. Senast var ingen dålig prestation. Det var tufft tempo första varvet, hon hamnade i spåren och hon stod 20. Hon blev både trött och less. Känns som vanligt i jobben. Gör en bra insats här men är ingen het vinstchans. Ska ha flyt för att komma till.
.
Stig H Johansson
Stig H:s V86-system
V86-1: 5 Ulm Karsk (4–1)
V86-2: 6–9–11 (3–2)
V86-3: 5–4–3 (7–1)
V86-4: 4–2–11–1–15 (13–12)
V86-5: 1–6–5–8 (10–11)
V86-6: 10–3–12 (5–11)
V86-7: 15 Stay the Night (11–13)
V86-8: 10–1–5–7 (8–6)
2 160 rader/540 kronor