Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-10, 22:57   #1
Greenstar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1531
Standard

Uppsnack V4 Torsdag

Dags att blicka framåt och morgondagens övningar på Bergsåker. Mina tidiga tankar kring v4:an...

Avd1: Öppet nordislopp och en del orutinerade kuskar med gör att man bör kolla noga på kuskarna och deras rutin mer än i vanliga fall. Kommer nog spela utgång på 7 Gangnett som jag tycker en bra häst för klassen och har en av de bättre kuskarna i fältet. Ingen spik, men vettig u-häst.

Avd2: Stolopp och även detta känns öppet. Har lite intressant info på 2 Ave Maria som ska ha avslutat ett provlopp kring 11/500 meter efter senaste starten och bör på det räknas tidigt. Proffskusk upp nu också. Chansspik! 4 Lovely Sky var bra i tuff omgivning senast och given vid gardering liksom 14 Emily Freeman som står på tur för seger snart.

Avd3: Här tror jag på bra chans på spets och slut för 4 Sarah Lena som gjort det bra i amatörregi och så smått imponerat. Leder länge...men då jag spikar i andra så blir detta bara utgångshäst då hon fått på sig en del pengar de senaste starterna och det kan ta stopp snart. 9 Maple Ås var ut i V75-försök senast oxh och satt halvfast och är inte så tokig. Hasse Bergh lär knappast sitta fast och varningen är utfärdad....

Avd4: Oerhört öppet race där osäkra 4 Global Offspring lär bli favorit. Det tackar jag för då spåret inte är roligt och här kan det skrälla. Vill hålla upp1 Staro Glitter som inte är så dum och får en fin resa härifrån. Bakom är det öppet och det lutar åt en klassisk heltäckningsmatta då jag spelar snävt i de första avdelningarna...

Vad tror ni övriga?
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat