Åke om sina
7 Angelo (Åke Svanstedt) hängde inte med riktigt i första starten för oss. Senast uppträdde han också konstigt. Vet inte varför och faktum är att han har känts förbättrad i träningen efteråt. Han känns fin i jobben så jag tror att han kommer att gå framåt och vara vassare. Möjligt att vi kanske provar med en ryckhuva. Har gått nerdövad med fasta tussar och fast huva, säger Åke.
1 Zizou Limburgia (Åke Svanstedt) känns bra i träningen och har fin form och ett perfekt läge. Han är snabb ut men det är ingen häst man kör i ledningen med eftersom han blir så hetsig då. Han behöver ryggar att gå i precis som vid segern näst senast. Men även om det löser sig bra här tror jag det blir svårt att vinna ändå, säger Åke.
7 Mad Neo (Åke Svanstedt) vann på ett bra sätt senast och gick ett snabbt slutvarv. Det är en häst under utveckling och han har känts fin i träningen efteråt. Jag tror att han nog kan presterat ännu lite bättre till den här starten. Hästen har bra kvaliteter och visar fin uppfattning i loppen. Han går från alla lägen och det känns som sagt att han har gått framåt ytterligare. Jormas häst ser ut att vara värst emot men jag tror att han är med i segerstriden. Barfota bak igen, säger Åke.
1 Linslusen A.U. (Åke Svanstedt) har inte startat på länge. Blivit opererad i sina framknän under uppehållet. Har tränat på och är väl förberedd. Kul att se hur han tävlar framöver. Bra löphuvud och bra kapacitet. Alfaz del Pi och It’s Amazing blir svåra, säger Åke.
7 Global Midnight (Anders Svanstedt) fick maxutdelning senast. Formen är bra och hon går bra varje gång. Allt känns som det ska i träningen men nu har hon ett dåligt läge. Möter tuffa hästar så det blir inte lätt att komma till över kort distans. Det krävs mycket tur om hon ska räcka till vinst, säger Åke.
9 Metior Easy (Åke Svanstedt) har inte utvecklats så bra i år som jag hade hoppats på. Fick lite tappform för några månader sedan och har haft ett uppehåll. Hon har tränat på och känns som hon ska göra men jag ligger lågt med henne här, säger Åke.
1 Rica Neo (Åke Svanstedt) har visat riktigt fin form på slutet och hon var bra i kvalet som hon vann med lite krafter kvar. Det gick rejält fort sista 500. Hon var snabb ut senast och jag behövde inte köra för fullt för att få ledningen. Läget här är perfekt. På toppform och startspår kan det vara en platschans. Hon har utvecklats mycket, säger Åke.
9 T.P.Emily (Anders Svanstedt) gjorde det bra som kunde gå till final eftersom hon hade haft ett litet uppehåll innan. Om allt är normalt så borde hon vara i ytterligare lite bättre form nu. Hon får smyga med och är speedig mer rätt lopp, säger Åke.
Källa Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: clarund (+11)
|