SS intervju från mailen, typ det som går att kopiera - iaf som jag klarar av :(
Vår gode vän Oscar Croon har ju starthäst idag, och en mycket intressant sådan i 6 Balticas Yahoo (V64-2) så vi kompletterar upp även med honom inför den stjärnbeströdda kvällen i Eskilstuna. Logga in för att ta del av allt i övrigt inför kvällen!
- Han var nära att vinna senast men nådde väl typ ändå bara upp till 50% av sin kapacitet då han aldrig var körbar. Han har haft lite problem med munnen vilket hämmat honom i de båda senaste starterna, och senast bröt han ner och galopperade till och med kort efter mål. Det är inte benen har problem med utan munnen. Men efter senast har han fått besök av tandläkaren och vi provar även med ett nytt bett, och vi hoppas att det ska funka bättre. I den lugna träning vi kör med honom kan man inte läsa av det, utan det är först i tävlingssammanhang då han är mer framåt som han upplevt problemen. Vi tar dock inte en längd på bland annat Octopus här och det finns en dödensrisk. Förvisso går han bra där då han är mentalt stark och lever högt på att han ogillar andra hästar, jag tror faktiskt att han slagit ledaren varje gång han gått i dödens även om han blivit nerspeedad bakifrån någon gång. Helst ser vi dock att han slipper dödens igen och får ett snällare lopp då vi siktar på V75 framöver, kanske redan på Rättvik nästa lördag där han vann Brons förra året till exempel. Vi sparar också på bakfötterna och kör med skor runt om denna gång, det har dock ytterst marginell betydelse och varken vi eller exempelvis Örjan kan direkt se eller känna någon skillnad. Vi körde med jänkarvagn på Bollnäs men det har inte passat hundra då han inte funkat hundra och just nu känns det inte aktuellt som det ser ut, han går med sin vanliga. Jag tror att han är bäst i loppet men vågar ändå inte vara för optimistisk innan han visar att han funkar fullt ut igen, säger Oscar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|