uppsnack v64 romme
Lite ideer...
Spiken: AMIRAL D´INVERNE släppte spets senast men letade sig ut i andrapar ytter och avgjorde till en säker seger efter en vass sista runda. Körs nog offensivt idag och sitter troligen i spets, bra chans!
Ruggiga spiken: Turbo Urpo får denna gången Tobbe i sulkyn, perfekt läge där vinns 15% av loppen. Hästen vann hela 7 lopp ifjol och verkar på gång rent formmässigt. Bör få en fin resa och känns intressant på förhand..
Turbo Urpo - Torbjörn Jansson
Tränare: Teemu Okkolin
8-årige Turbo-Urpo är Finlands representant i Svensk-
Nordiska loppet. Turbo-Urpo var en lovande unghäst,
men först i Teemu Okkolins regi har Turbo-Urpo kunnat prestera på topp. Kapacitet finns, det såg alla svenskarna när Turbo-Urpo gästade Bergsåker i mars och vann ett V75-lopp. I Finland har Turbo-Urpo vunnit många flerklasslopp inom V75-spelet de senaste åren.
Teemu Okkolin om hästen...
Turbo-Urpokan öppna bra, men tro-ligtvis ger jag order till kusken att ge hästen ett avvaktande lopp i ryggar för att han kan spurta bra till slut. Han går med skor runt om som oftast. Vi har inte tävlat med honom mycket över kortdistans, så rekordet lär han sänka ganska mycket över 1640 meter. Två lopp samma dag första gången är alltid ett frågetecken, men jag tror att han klarar det bra. Turbo-Urpo är en häst som är på väg uppåt i form och jag skulle inte åka till Sverige om jag inte skulle tro på en hygglig prestation trots att motståndet är bra.
Dragen:
CHECK IN BLÅGUL kommer från formstall så även om det fattas lopp i honom så tycker jag ändå grundkapaciteten är så pass hög att han ska räknas tidigt.
Dashing step älskar lång distans och får nu toppkusken Erik upp klart intressant..
RAGGMUNKEN har fin styrka och kan vara mer gynnad av två heat än de flesta av hans opponenter. Avslutar som ofta väldigt starkt...
God tur!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Klanke den 2013-07-26 klockan 12:58.
|