Nurmos om sina
Lopp 5, 2140A 3 FOR LIFE - Jorma Kontio
Har äntligen fått ett bra läge efter att ha haft otur med dåliga spår varje gång. Hästen är mycket fint i ordning och satt fast med massor av krafter kvar i V75 näst senast. Gången efter gick han bra efter galopp och formen kan inte bli bättre. Han är snabb ut och kommer att göra ett bra lopp här men möter flera tuffa konkurrenter.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Helstängt huvudlag
Lopp 7, 3140 1 MELLBY VIKING - Jorma Kontio
Är en av mina favorithästar i stallet. Han har mycket hög kapacitet och har vunnit hur lätt som helst båda gångerna i år. Han är fortfarande lite orutinerad och lite stänkrädd och ibland blir han lite annorlunda i travet när han spänner sig. Han har tränat bra efter förra starten och den långa distansen passar helt perfekt eftersom han är jättestark. Hästen är inte så snabb ut men innerspåret passar bra för att han ska gå felfritt. Jag är alltid optimist när han startar och tror på bra chans.
Huvudlag: Öppet huvudlag
Lopp 8, 2140A 12 NEW APPROACH - Jorma Kontio
Hade haft ett uppehåll inför senaste starten men var fin direkt. Han fick en tuff inledning men vann ändå på ett bra sätt. Normalt sett går han bara framåt med den genomköraren i sig och han har varit fin i träningen efteråt. Men från spår tolv i V75 på snabba sommarbanor är det nästan omöjligt att vinna ifrån. Då måste det till stenhårt tempo och tur på vägen.
Huvudlag: Öppet eller helstängt huvudlag
Lopp 10, 1640A 11 HANDLER - Jorma Kontio
Är i sitt livs form och han har varit jättefint i ordning en längre tid nu. Senast fick han gå ut i ett lite enklare lopp och han vann helt okörd. Hästen har känts fortsatt fin efteråt men det var väldigt synd att han återigen fick ett iskallt läge när han är med i V75. Från ett bra spår hade jag varit optimist nu behövs det massor av tur härifrån.
Balans: Barfota bak
Huvudlag: Öppet huvudlag
Lopp 11, 1640A 2 AMARU BOKO - Torbjörn Jansson
Hade halsinfektion i senaste starten och det rosslade rejält i halsen efter mål. Han fick medicin och vila lite och har sedan tränat på igen. Jag tror inte att hästen har tappat så mycket för han var så väldigt fint i ordning innan det hände och har även varit fin i de senaste jobben. Läget blev helt perfekt och kusken får prova för ledningen. Normalt sett är han en av de som måste räknas tidigt.
Huvudlag: Öppet huvudlag.
Källa:
timonurmos.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|