Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-28, 21:09   #29
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
"Vi får avbryta starten ett ekipage måste korrigera sin utrustning..."
Så jävla trött på det! Har man inte grejjerna på plats får man fan i mig köra ut! SKÄMMES TA MIG FAN!!
Ja, man blir trött, men det finns en hel del bra skäl till att man får korrigera sin utrustning.

Till att börja med är det rätt stressigt mellan loppen för de stall som har hästar till start i loppen efter varandra. Har man till råga på allt vunnit loppet och skall stå i vinnarcirkeln och svara på mer eller mindre bra frågor, signera tröjor och fotbollar samt fotograferas så är det inte många sekunder kvar sedan innan det är defilering till nästa lopp. Tar man bort möjligheten att rätta till utrustningen så lär de aktivas krav på mer tid mellan loppen bli omfattande.

Sedan kommer det här med säkerhet in i bilden. Det finns en uppenbar risk att man chansar och kör, hellre än att stryka om man ser att något inte är som det skall. Förhoppningsvis chansar ingen om det är en sulkyskalm som håller på att brista, men om en knäkappa hänger löst, eller om man har punktering finns det kanske risk för att storfavoriten som är streckad på 86% kör ändå och naturligtvis inte alls vinner. Jag tror vi spelare kommer bli mer sura på det i längden.

Däremot borde man nog på banorna ha mer personal som kollar upp hästarna i defileringsvolten, och som gör stickprov på utrustningen så att den är i gott skick. Det borde kunna göra att det blir färre korrigeringar. Startpersonalen kanske kan bistå med det?
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat