SS intervjuer med snyggingen
Conrad Lugauer når vi nere i Frankrike under måndagen där han hade starthäst på Cagnes Sur Mer. Men vi koncentrerar oss på Sveriges riviera och hästarna på Jägers istället.
- "1 Bagley (V75-6) fick en kort pust efter Östersund och fick gå ut i ett vanligt lopp senast som han vann på bästa sätt. Han har känts lite instabil och haft en tendens att vilja slå ihop om man laddat lite med honom tidigare, men jag ville verkligen testa av lite den här gången när det inte var så våldsamt mycket pengar att köra om, och det funkade bättre än någonsin tidigare. Han kändes väldigt avslappnad och fin och klev iväg snabbt och stabilt, sedan avslutade han 1.08,5 s 500 m med låg puls efteråt och det var ett helbra besked helt enkelt. Det känns som att han är riktigt bra i ordning och kan jag nu bara vara med så pass att vi kan få rygg ledaren eller tredje invändigt så kan vad som helst hända känns det som, för alla vet väl att han är vass på speed numera. Vi kör barfota fram och med samma grejer som vanligt, jag har provat honom barfota runt om i jobb två-tre gånger och senast inför elitloppshelgen, men det funkar helt enkelt inte bra på honom så det ligger inte inom räckhåll den närmaste tiden i alla fall. Normalt sett så vinner han kanske inte detta, men på form och läge så kan det vara en kul skräll.
- 1 Independence (V75-7) möter också stenhårda hästar men han går samtidigt från klarhet till klarhet även han och jag var jättenöjd med honom senast, han är verkligen på väg uppåt och känns mycket tuffare nu än för bara någon månad sedan. Nu har det gått drygt tre veckor sedan segern senast men han känns fortsatt väldigt fin i jobben, framför allt riktigt fräsch och fin vilket är viktigast för honom. Jag kommer att försöka snabbstarta med honom och kör gärna i ledningen om det inte händer något jättekonstigt eller kostar för mycket, jag tycker att han tagit i väldigt bra därifrån och det kan vara så att han trivs allra bäst där. Distansen gillar han och vi kör barfota bak och med samma grejer", hälsar Connie.