Citat:
Ursprungligen postat av cochise
snacka om giltigt/ogiltigt resonemang!
ditt resonemang börjar ju övergå till rena dumheter!
vad är det för jämförelser?
att gå 6+ på varje underdog VS ha med möjligheten att ett hemmalag som står i drygt 3 ggr vinner??????
bortsett ifrån att vi/jag inte har pratat några siffror så kan man inte heller jämföra "3:an på Slask är 5% att jämföra med 11% på brugge"!!!
en eventuell hemmaseger här rensar betydligt mera än den skillnaden du vill påvisa på dom procenten!!!
nog om det!
vi får se hur vi spelar till slut....
och vi får se i morgon kväll vem som hade rätt 
|
Men du kan väl ändå inte mena att ettan eller tvåan på Slask skulle rensa någonting överhuvudtaget? 41% på ettan och 20% på tvåan ponera då också att brugge ska göra max noll eller ett mål 15 och 36%. Så min fråga till dig är återigen vad är det som rensar vid en slask seger med något annat än 3 mål?
Om du ska påstå en sådan sak måste du väl vara med på att du ska kunna försvara det påståendet? Inget illa ment, jag var verkligen allvarlig med min undran om du hade specifik info eller kunskap som motiverade din tanke. Till exempel om du känner dig säker på att Brugge prioriterar defensive och max gör 1 balja och du vill köra 12 på Slask. Men då handlar det snarare om att frigöra tecken till övriga matcher och inte som du påstår att det skulle rensa något.
Som sagt inte min mening att trampa dig på tårna, men tycker att resonemanget behöver underbyggas