Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-02, 21:02   #149
DavidP

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
OM du nu äger häst, så är du säkert medveten om risken med att sätta upp en av stallets rookies. Men du gör det säkert av ren välvilja för att du månar om de som sliter i det stall som du har dina hästar. Tror inte heller att Wahlman sätter upp en lärling/ungdom utan att ha rådfrågat ägaren först, sen är ju proppen som den är.
kanske trodde ägaren att det var bättre vinstchans mot de djur han skulle möta att det var värt att risken. Han stod ju jävligt bra inne med 278K.
Jag håller med dig. Jag skulle kunna tänka mig sätta upp min tränares lärling om tränaren ville ge han chansen. Att det är större galopprisk och allmänt mer chans för strul med fördelen att det brukar vara lite lättare hästar stämmer 100%

Men att totalt bomma en autostart med 50 meter med spelfavoriten är vansinnigt dåligt även för en förstagångare och jag skulle aldrig sätta upp han på min häst igen. Varför tror ni travsporten ser ut som den gör idag med samma kuskar överallt i hela sverige? Antingen visar du att du duger direkt eller så är du oftast körd. Kolla bara vad supertalangen Kim Eriksson säger att Vendi var hans ENDA orsak att han ens får köra så bra hästar idag. Djungelns lag finns i travsporten lika mycket som resten av världen men många i sossesverige fattar inte det.

Ni tror väl förövrigt inte dessa lärlingar som knappt kört lopp aldrig kört häst innan? De har oftast många tusen timmar i sulkyn för träningsjobb åt tränarna.
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat